کروناویروس و اعلام حالت فوق‌العاده در آمریکا

© REUTERS / Mike Theilerترامپ
ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ اعلام حالت فوق‌العاده در آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور را ممکن دانست.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اعلامیه منتشره کاخ سفید، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا احتمال اعلام حالت فوق‌العاده به دلیل شیوع کروناویروس در کشور را مورد تأیید قرار داد.

افزون بر آن محدودیت هایی در رابطه با بعضی از کشورها که تعداد مبتلایان در آنجا رو به رشد است، وضع خواهد شد. البته ترامپ از کشورهای مشخصی نام نبرد.

کدام ماسک ما را بهتر در مقابل ویروس کرونا مصون نگاه می دارد؟ - اسپوتنیک ایران
سودجویی و فروش ماسک با قیمت‌ نجومی در فروشگاه‌های آمریکا +ویدئو، عکس

اول ماه مارس، ترامپ اعلام کرد که در کشور بازرسی دوگانه مسافرانی انجام خواهد شد که قبلا در کشورهایی با ریسک بالای شیوع کروناویروس قرار داشتند.

در آمریکا بطور کلی 91 نفر مبتلا به این ویروس به ثبت رسیده‌اند. سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت. تعداد مبتلایان آلوده در چین از 80 هزار نفر فراتر رفته است، 2912 نفر جان باختند، بیش از 44 هزار و 500 نفر نیز درمان شده اند. موارد ابتلا در خارج از چین، براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، در 61 کشور جهان، تعداد 8700 مبتلا و 127 نفر فوتی ثبت شده است. تا ظهر روز 2 ماه مارس تعداد مبتلایان در 18 کشور اتحادیه اروپا 2100 نفر و تعداد فوتی‌ها 38 نفر اعلام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала