خدمت در سپاه مانعی برای ورود به آمریکا

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaفرودگاه آمریکا
فرودگاه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماموران مرزی آمریکا مانع از ورود ایرانی مقیم کانادا به کشور به بهانه گذراندن خدمت سربازی در سپاه شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سی ی سی»کانادا، ماموران مرزی آمریکا مانع از ورود ایرانی مقیم کانادا به بهانه گذراندن خدمت سربازی در سپاه به کشور شدند.

به گزارش تارنمای نامبرده،یک ایرانی مقیم کانادا قصد داشت برای تکمیل مدارک خود جهت شرکت در مراسم تحریم همسرش به کنسلولگری ایارن در واشنگتن مراجعه کند، اما با ممانعت ماموران حفاظت مرزی آمریکا مواجه شد.

فرزاد علوی، جراح و متخصص ارتوپدی که همسرش در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی جان باخته است، می‌خواست به همراه پسر 27 ساله خود برای شرکت در مراسم ترحیم همسرش به ایران سفر کند.

فرمانده کل سپاه: اسرائیل مراقب شرارت هایش باشد - اسپوتنیک ایران
فرمانده کل سپاه: اسرائیل مراقب شرارت هایش باشد

خدمت وظیفه در ایران برای مردان اجباری است. علوی گفت که به ماموران مرزی تاکید کرده که وقتی سه دهه پیش به خدمت فراخوانده شده، انتخاب دیگری نداشته است و به عنوان پزشک وظیفه خدمت کرده است.

اما ماموران مرزی آمریکا به دلیل خدمت او در سپاه و اینکه واشنگتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان سازمان تروریستی شناسایی کرده، از ورود او به آمریکا جلوگیری کرده‌اند.

گزارش‌ها پیرامون این اقدامات اداره محافظت مرزی آمریکا اوایل ماه ژانویه همزمان با اقدام تروریستی واشنگتن در به شهادت رساندن سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی منتشر شد.

در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام «شهید سلیمانی» برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

گفتنی است، هواپیمایی بین المللی بوئینگ 737 اوکراین در 8 ژانویه چند دقیقه پس از ترک فرودگاه تهران سقوط کرد. 176 نفردر این حادثه جان باختند: شهروندان افغانستان ، آلمان ، ایران ، کانادا و اوکراین و همچنین شهروندان انگلیس و سوئد در این پرواز حضور داشتند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علت سقوط این هواپیما را خطای انسانی ناشی از اشتباه گرفتن هواپیمای مسافربری به عنوان موشک اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала