توصیه به شهروندان گرجستان: برای جلوگیری از کرونا از دادن پول نقد خودداری کنید

© Sputnik / Alessandro Rota /  مراجعه به بانک تصاویر توصیه به شهروندان گرجستان: برای جلوگیری از کرونا از دادن پول نقد خودداری کنید
توصیه به شهروندان گرجستان: برای جلوگیری از کرونا از دادن پول نقد خودداری کنید  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با توجه به گسترش ویروس کرونا، به ساکنان گرجستان توصیه می شود از کارت بانک استفاده و از پرداخت با پول نقد خودداری کنند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت بهداشت گرجستان در رابطه با تهدید شیوع ویروس جدید کرونا به شهروندان توصیه می کند که از پول نقد استفاده نکنند.

امیران گامكلرلیدیس رئیس مرکز ملی كنترل بیماریهای وزارت بهداشت گرجستان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:" پول یكی از منابع توزیع اپیدمی ویروس کرونا است. ما باید سعی كنیم تا حد ممكن به صورت الکترونیك پرداخت كنیم." 

فکری به حال تاثیر اقتصادی کرونا بر کسب و کارها هم بکنید - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
فکری به حال تاثیر اقتصادی کرونا بر کسب و کارها هم بکنید

در عین حال گامكلریدس توصیه كرد كه شهروندان پس از استفاده از وجه نقد از ضد عفونی كننده دست استفاده كنند.

به گفته وی، علی رغم اینکه در گرجستان این اپیدمی قربانی نداشته است اما استفاده از چنین اقداماتی می تواند خطرات را کاهش دهد.

گامكلرلیس گفت: "این روش توسط چین استفاده شده است، اما ما می توانیم زودتر از چنین تدابیری استفاده كنیم  و بدین ترتیب از خود دفاع خواهیم كرد."

وی همچنین از موسسات مالی و بانکها خواست تا در همه شعب خود مکانهای خاصی را تهیه کنند که افراد بتوانند پس از برخورد با وجه نقد دست خود را ضد عفونی کنند.

پیش از این، وی در پاسخ به سؤالی از روزنامه نگاران در مورد کمبود مواد ضد عفونی کننده در گرجستان، از خواص ضد عفونی کننده نوشیدنی های الکلی قوی به جای ضدعفونی کننده سخن گفته بود.

وی اعلام نمود که شرکت های داروسازی برای رفع سریع این نقص در گرجستان و سایر کشورها تلاش می کنند تا مواد ضد عفونی در اختیار همگان قرار بگیرد.

بیماری جدید کرونا با نام علمی «کووید-19» از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از همان زمان تاکنون به بیش از 70 کشور جهان سرایت کرده است و همچنان با قدرت به پیش می تازد. شمار کل مبتلایان به این بیماری تا روز گذشته 89 هزار و 806 مورد گزارش شده است که از این تعداد، 45 هزار و 632 نفر بهبود یافته و 3 هزار و 69 نفر جان باخته اند. ایران با یکهزار و 501 ابتلا با 66 فوتی و 291 بهبود یافته، چهارمین کشور قربانی ویروس کرونا پس از چین - مهد ویروس-  با 80 هزار و 26 مورد،  کره جنوبی با 4 هزار و 335 مورد و ایتالیا با یکهزار و 704 مورد به شمار می رود. استان تهران نیز با ثبت 170 نفر بیمار مبتلا به کرونا یکی از مهمترین کانونهای شیوع آن در سطح کشور است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала