افزایش تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین

© AFP 2023 / Kazuhiro Nogiادامه افزایش تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین
ادامه افزایش تعداد قربانیان ویروس کرونا در چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد جان‌باختگان چینی بر اثر ابتلا به ویروس «کووید-19» به 2943 نفر افزایش یافت.

به گزارش اسپوتنیک  با استناد به اعلامیه کمیته دولتی بهداشت چین، بیش از 47 هزار نفر درمان شدند و تعداد فوتی ها به 2943 نفر رسیده است.

مطابق با آخرین آمار دریافتی از 31 شهر چین، 80151 نفر مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند و 47204 نفر از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و کل شمار فوتی ها به 2943 نفر افزایش یافته است.

طی یک روز 31 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس درگذشتند که همه آنها در هوبی ساکن بودند. در «هوبی» مرکز اپیدمی، طی یک روز 114 مورد ابتلا به ویروس کرونا  مورد تأیید قرار گرفته است و 2410 نفر از بیمارستان مرخص شدند.

انتقال آخرین حیوانات بازمانده از باغ وحش موصل به خارج از کشور - اسپوتنیک ایران
تجارت حیوانات وحشی در چین ممنوع شد +عکس، ویدئو

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

در آمریکا بطور کلی 91 نفر مبتلا به این ویروس به ثبت رسیده‌اند. سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت. تعداد مبتلایان آلوده در چین از 80 هزار نفر فراتر رفته است، 2912 نفر جان باختند، بیش از 44 هزار و 500 نفر نیز درمان شده اند. موارد ابتلا در خارج از چین، براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، در 61 کشور جهان، تعداد 8700 مبتلا و 127 نفر فوتی ثبت شده است. تا ظهر روز 2 ماه مارس تعداد مبتلایان در 18 کشور اتحادیه اروپا 2100 نفر و تعداد فوتی‌ها 38 نفر اعلام شده است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала