کرونا ویروس به عربستان سعودی رسید

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر کرونا ویروس به عربستان سعودی رسید
کرونا ویروس به عربستان سعودی رسید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت بهداشت عربستان سعودی نخستین ابتلای کرونا ویروس را در این کشور اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت بهداشت عربستان سعودی روز دوشنبه از نخستین مورد ابتلا به ویروس جدید در این کشور خبر داد، این بیماری در یکی از شهروندان این کشور، که از ایران وارد شده بود، کشف شد.

ابتلا به کرونا در شهروند روس که از ایتالیا بازگشته بود تایید شد - اسپوتنیک ایران
ابتلا به کرونا در شهروند روس که از ایتالیا بازگشته بود تایید شد

این وزارتخانه در بیانیه ای که توسط یک مرکز اطلاعات دولتی در توییتر منتشر شده است، اعلام کرد: وزارت بهداشت گزارش می دهد که نتایج آزمایش، وجود نوع جدیدی از کرونا ویروس را در یک شهروند پادشاهی که از طریق بحرین از ایران وارد کشور شده است را تائید می کند.

پیش از این، عربستان سعودی از شناسایی کرونا ویروس در چهار زن شهروند این کشور، که از ایران به بحرین بازگشتند خبر داد، اما با توافق با مقامات بحرینی، همانجا برای معالجه قرار گرفتند.

در ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.
سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 انتخاب کردند.

تعداد مبتلایان آلوده در چین تاکنون از ۸۰ هزار نفر فراتر رفته است، ۲۹۱۲ نفر جان باختند، بیش از ۴۴.۵ هزار نفر نیز درمان شده اند.

موارد ابتلا در خارج از چین، براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، در ۶۱ کشور جهان، تعداد ۸۷۰۰ مبتلا و ۱۲۷ نفر فوتی ثبت شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала