پوتین: روسیه شرایطی ایجاد می کند که هیچ کس نتواند با ما بجنگد

© Sputnik / Aleksei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: روسیه شرایطی ایجاد می کند که هیچ کس نتواند با ما بجنگد
پوتین: روسیه شرایطی ایجاد می کند که هیچ کس نتواند با ما بجنگد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین گفت: ما قصد نداریم با کسی بجنگیم، اما در زمینه دفاع شرایطی را ایجاد می کنیم تا برای کسی فکر جنگیدن با ما به ذهنش خطور نکند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مصاحبه ای اذعان داشت: واشنگتن در مقایسه با مسکو، هزینه به مراتب بیشتری را صرف بودجه نظامی می‌کند تا جایی که این مسئله، دونالد ترامپ همتای آمریکایی وی را نیز به ستوه آورده است.

وی افزود: سلاح های هایپرسونیک روسیه به حفظ تعادل استراتژیک و ثبات در جهان کمک می کند. 

اعتراف آمریکا به ناتوانی در ایجاد سیستم دفاع موشکی برای محافظت در برابر روسیه  - اسپوتنیک ایران
اعتراف آمریکا به ناتوانی در ایجاد سیستم دفاع موشکی برای محافظت در برابر روسیه

رئیس دولت تأکید کرد که آمریکایی ها سیستم دفاع موشکی خود را به منظور "برهم زدن ثبات استراتژیک و توازن استراتژیک" ایجاد كردند. در واشنگتن اعتقاد بر این بود که اگر آنها یک "چتر ضد موشکی" را بالا سر خود ایجاد کنند، در صورت استفاده از سلاح هسته ای، طرف مقابل قادر به پاسخگویی نخواهد بود. اما با ایجاد این سیستم های مدرن هایپرسونیک، از جمله سیستم هایی که به راحتی بر هرگونه سیستم دفاع موشکی غلبه می کنند، ما این ثبات استراتژیک و توازن استراتژیک را حفظ می کنیم. "این اساساً نه تنها برای ما بلکه برای امنیت بین المللی نیز مهم است".

پوتین ادامه داد: دونالد به من گفت که کنگره آمریکا بودجه کلانی را برای سال آینده در نظر گرفته‌ است، فکر کنم پای یک بودجه ۷۳۸ میلیارد دلاری در میان باشد.

رئیس جمهور روسیه در بخش دیگری از اظهارت خود با اشاره به قدرت بازدارندگی کشورش افزود: طوری زمینه‌ سازی می‌ کنیم که هیچکس به فکر جنگ با مسکو نباشد.

وی ادامه داد: قصد جنگیدن با کسی را نداریم اما قصدمان ایجاد شرایطی است که کسی هم به فکر جنگیدن با ما نباشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала