لوفت‌هانزا تا 30 آوریل پروازهای خود به ایران را قطع می کند

© AFP 2023 / CHRISTOF STACHEلوفت‌هانزا تا 30 آوریل پروازهای خود به ایران را قطع می کند
لوفت‌هانزا تا 30 آوریل پروازهای خود به ایران را قطع می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هواپیمایی لوفت‌هانزا به دلیل شرایط متاثر از همه گیری کرونا ویروس در ایران، پروازهای خود را تا 30 آوریل به این کشور لغو نمود.

به گزارش اسپوتنیک، براساس بیانیه مطبوعاتی گروه هواپیمایی لوفت‌هانزا، گروه شرکت های لوفت هانزا با توجه به شرایط موجود در مورد کرونا تا 24 آوریل، لغو پروازهای خود را به پکن و شانگهای تمدید می کنند، پروازها به ایران نیز تا 30 آوریل لغو می شود، تعداد پروازها به ایتالیا و کره جنوبی نیز کاهش می یابد.

لوفت هانزا و شرکت های خواهر آن، SWISS و شرکت های هواپیمایی اتریشی، بدنبال همه گیری کرونا‌ویروس در ماه فوریه، پروازها را به مقصد چین متوقف کردند، چندین بار این تصمیم با تمدید  مواجه شده است.

ویروس کرونا در ایران به 1500 نفر رسید - اسپوتنیک ایران
ویروس کرونا در ایران به 1500 نفر رسید

به طور معمول، لوفت هانزا 19 پرواز در هفته به هنگ کنگ، نانجینگ، چینگدائو، شن یانگ، پکن و شانگهای انجام می دهد. پیش از تعلیق پروازها، هواپیماهای این گروه هفته ای 54 بار پرواز می کردند. طبق اعلام این شرکت در روز دوشنبه، پروازهای مونیخ - هنگ کنگ برای دوره از5 مارس تا 24 آوریل به حالت تعلیق درآمده است، بخشی از پروازهای فرانکفورت به سئول نیز لغو می شود.

همچنین با همه‌‌گیری کرونا‌ویروس در ایتالیا در ماه مارس پروازهای لوفتانزا به منطقه و ایتالیا نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد. پروازهای به میلان، ونیز، رم، تورین، ورونا، بولونیا، آنکونا و پیزا تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. گسترش کرونا ویروس در خود آلمان که 150 مورد در 10 منطقه ثبت شده است، بر پویایی پروازهای داخلی نیز تأثیر می گذارد. 

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع سینه پهلوی پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع رسانی کردند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت. 

تعداد مبتلایان آلوده در چین تاکنون از مرز 80 هزار نفر فراتر رفته است، 2912 نفر جان باختند، بیش از 44.5 هزار نفر نیز درمان شده اند.

موارد ابتلا در خارج از چین، براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، در 58 کشور جهان، بیش از 7 هزار نفر مبتلا و 104 نفر درگذشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала