بیانیه وزارت خارجه سوریه: ارتش اردوغان را در هم می کوبیم

CC BY 4.0 / IRNA / وزارت خارجه سوریه
وزارت خارجه سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه سوریه از پاسخ دندان شکن به ارتش ترکیه خبر داد و تحرکات اردوغان را تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی ارزیابی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سانا، یک منبع در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: سوریه به شدت مخالفت خود را با تجاوز وحشیانه ترکیه به سوریه اعلام و زیر پا گذاشتن حاکمیت آنرا محکوم می‌کند و مخالف آن است.

هشدار شدید فرماندهی ارتش سوریه به ترکیه - اسپوتنیک ایران
هشدار شدید فرماندهی ارتش سوریه به ترکیه

این تجاوز به سوریه اوج رفتار خصمانه رژیم رجب طیب اردوغان و حمایت نامحدودش از گروه‌های تروریستی است. این گروه‌ها خون سوری‌ ها را مباح کرده و برای تحقق طرح‌ها و زیاده خواهی‌های شأن ویرانی و خرابی در سوریه به بار آورده اند. اردوغان بیمار در اندیشه احیای امپراطوری گذشته است و سعی دارد با حمله به سوریه از بحران‌های داخلی ناشی از سیاست‌های اشتباه خود فرار کند.

این منبع افزود: تجاوز ترکیه به خاک سوریه بار دیگر نشان داد که رژیم اردوغان با نقض نتایج حاصل از روند مذاکرات آستانه و تفاهم نامه‌ های سوچی و عدم پایبندی به آنها، کمترین اعتباری ندارد. اردوغان اصرار دارد در کنار گروه‌های تروریستی بماند. مسئله‌ ای که بار دیگر نشان داد، رژیم اردوغان شایستگی و صلاحیت آن را ندارد که یکی از تضمین کنندگان مذاکرات آستانه باشد و سوریه همواره بر این مسئله تاکید کرده است.

وزارت خارجه سوریه توضیح داد: سوریه که همواره با تروریست‌ ها جنگیده و در حال جنگ است و به آنها شکست‌ های سنگینی وارد کرده است بر عزم خود برای مقابله با تجاوز آشکار ترکیه به خاک کشور با جدیت و قاطعیت تمام به منظور تمامیت ارضی سوریه تاکید دارد و سرنوشت این تجاوز شکست حتمی است به ویژه که ترکیه به دنبال احیا و نجات گروههای تروریستی در معرض نابودی است.

این منبع وابسته به وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: در راستای تمایل سوریه به حفظ امنیت و ثبات منطقه و جهان، سوریه از جامعه جهانی می‌خواهد که تجاوز ترکیه به این کشور را که نقض آشکار قوانین بین المللی است، محکوم کند و مانع حمایت‌های رژیم اردوغان از تروریسم و خطرات انتشار آن در منطقه و جهان شود. رژیم ترکیه اقدام به انتقال تروریست‌ ها به لیبی می‌ کند و از رنج و مشکلات آوارگان سوری برای باج گیری از کشورهای اروپایی بهره می‌ برد و با اجازه دادن به آوارگان برای رفتن به اروپا تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات جهانی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала