انتقال ویروس کرونا توسط یک ایرانی در استرالیا

© Depositphotos.com / Jovannigسیدنی
سیدنی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرد ایرانی دلیل اولین مورد انتقال ویروس کرونا از انسان به انسان در سیدنی اعلام شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی « ABC»، اولین مورد انتقال ویروس کرونا از انسان به انسان در سیدنی به ثبت رسیده است.

متخصص پیراپزشکی 53 ساله و مرد ایرانی 43 ساله به این ویروس مبتلا شدند. این ویروس از مرد 43 ساله ایرانی‌الاصل به خواهرش منتقل شد. او به ایران سفر کرده بود و تست کرونای او مثبت اعلام شد. خواهر 53 ساله‌اش به ایران سفر نکرده بود.

مقام‌های بهداشت استرالیا همچنین در جست‌وجوی افرادی هستند که با متخصص پیراپزشکی در سیدنی در تماس بودند. احتمالا آنها باید قرنطینه شوند.

رکورد هوا در سیدنی شکسته شد - اسپوتنیک ایران
رکورد هوا در سیدنی+عکس

پیشتر گزارش شده بود که 40 مورد ابتلا به کروناویروس و یک فوتی در استرالیا به ثبت رسیده است. آنها در خارج از استرالیا مبتلا به این ویروس شده بودند.

آمار کرونا در ایران در روز 2 ماه مارس، با 523 مورد جدید، به 1501 نفر رسید. تا روز اول ماه مارس 66  مورد فوتی به ثبت رسیده است.

 

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت. تعداد مبتلایان آلوده در چین از 80 هزار نفر فراتر رفته است، 2912 نفر جان باختند، بیش از 44 هزار و 500 نفر نیز درمان شده اند. موارد ابتلا در خارج از چین، براساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، در 58 کشور جهان، تعداد 7000 مبتلا  و 104 فوتی اعلام شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала