اظهارنظر کرملین در مورد وضعیت خبرنگاران اسپوتنیک ترکیه

© Sputnikاظهارنظر کرملین در مورد وضعیت خبرنگاران اسپوتنیک ترکیه
اظهارنظر کرملین در مورد وضعیت خبرنگاران اسپوتنیک ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی رئیس جمهور روسیه موضع کرملین را در مورد وضعیت خبرنگاران اسپوتنیک ترکیه را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: "روسیه از اقدامات علیه رسانه های روسی در ترکیه بسیار نگران است و امیدوار است که آنها، از جمله روزنامه نگاران اسپوتنیک، محدودیتی نداشته باشند."

گفتگوی لاوروف با چاووش اوغلو درباره بازداشت خبرنگاران اسپوتنیک - اسپوتنیک ایران
گفتگوی لاوروف با چاووش اوغلو درباره بازداشت خبرنگاران اسپوتنیک

روز شنبه، معترضین ترکیه ای با سر دادن شعارهای تهدیدآمیز به درون آپارتمان های کارمندان اسپوتنیک ترکیه که شهروندان ترکیه هستند، وارد شدند. روزنامه نگاران را تهدید به اعمال خشونت جسمی نموده و خواستار متوقف شدن فعالیت های حرفه ای آنها شدند. کارمندان خبرگزاری هیچ ارتباطی برقرار نکردند و روز یکشنبه مشخص شد که آنها را به کاخ دادگستری در آنکارا بردند. پس از بازجویی، آنها آزاد شدند - دادستانی در هیچگونه مدرک جرمی از آنها پیدا نکرد.

همچنین روز یکشنبه، افسران پلیس به دفتر خبرگزاری در استانبول وارد شده و خواستار دیدار با سردبیر شدند. سپس اسپوتنیک ترکیه از بازداشت سردبیر خبر داد. البته وی بعدا آزاد شد.

پسکوف افزود: "طرف روسی از طریق وزارت امور خارجه نگرانی شدید خود را درباره چنین اقداماتی علیه نمایندگان رسانه ها ابراز کرده است، بنابراین، مطمئناً امیدواریم که کار رسانه ها، به ویژه آنهایی که برای روسیه کار می کنند، مانند اسپوتنیک، هیچ محدودیتی را تجربه نخواهند کرد و با موقعیت های مشابه روبرو نخواهند شد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала