همسر نازنین زاغری: احتمالا همسرم مظنون به کرونا ویروس است

CC BY-SA 4.0 / MrZeroPage / Nazanin and Richard Ratcliffe (File)همسر نازنین زاغری: احتمالا همسرم مظنون به کرونا ویروس است
همسر نازنین زاغری: احتمالا همسرم مظنون به کرونا ویروس است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ریچارد راتکلیف از این بیم دارد که همسرش در زندان اوین، جایی که قبلاً یکی از زندانیان درگذشت، مبتلا به کرونا ویروس شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه Evening Standard، با استناد به همسر این زن دستگیر شده در ایران می نویسد: خانواده شهروند زندانی بریتانیایی نازنین زاغری-راتکلیف در ایران، مظنون هستند که ممکن است این فرد به بیماری عروق کرومی مبتلا شده باشد.

آیا آب شرب تهران به ویروس کرونا آغشته است؟
 - اسپوتنیک ایران
آب شرب تهران به ویروس کرونا آغشته نیست

براساس این روزنامه، نازنین زاغری-راتکلیف ۴۱ ساله گزارش کرده است که علائمی شبیه سرماخوردگی دارد و تقریباً یک هفته است که احساس ناخوشایندی دارد.

شوهرش اظهار داشته، که نگران این است که مقامات زندان از بررسی ویروس زاغری راتکلیف امتناع ورزند و از مقامات انگلیس خواست تا بر اوضاع تاثیر بگذارند.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفت: این وزارتخانه خواستار آن است كه مقامات ایران اطلاعاتی در مورد شیوع کرونا در زندان اوین از جمله در بین شهروندان دوتابعیتی ارائه كنند و به پزشكان اجازه دهند وضعیت این زندان را ارزیابی کنند.

در آوریل ۲۰۱۶، مقامات ایرانی نازنین زاغری-راتکلیف شهروند 37 ساله انگلیس با تابعیت ایرانی را به اتهام فعالیت های ضد دولتی دستگیر کردند. به گفته آنها، این زن در ایجاد پروژه هایی علیه مقامات ایران در چندین سازمان خارجی و رسانه ها شرکت کرده است.

زاغری کارمند بنیاد تامسون رویترز بود. وزارت خارجه انگلیس شروع به روشن شدن جزئیات این پرونده کرد و خاطرنشان شد: ایران تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی شناسد.

دادگاهی در ایران او را به پنج سال زندان محكوم كرد. مقامات ایرانی زمانی که او و دخترش در مرخصی بودند، زاغری راتکلیف را بازداشت کردند.

در نوامبر سال ۲۰۱۷، بوریس جانسون وزیر امور خارجه سابق انگلیس، مرتکب بی پروایی شد و اظهار داشت که زاغری-راتکلیف در حال آموزش به افراد بوده است. بعداً، وزیر از این بیانیه عذرخواهی کرد و گفت که وی به اشتباه اظهار کرده است و این فرد تبعه انگلیس به دلایل تعطیلات، نه کاری در ایران بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала