سخنگوی کرملین در پاسخ به درخواست اردوغان برای ترک سوریه واکنش داد

© Sputnik / Vladimir Astapkovichسخنگوی کرملین در پاسخ به درخواست اردوغان برای ترک سوریه واکنش داد
سخنگوی کرملین در پاسخ به درخواست اردوغان برای ترک سوریه واکنش داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی رئیس جمهوری روسیه می گوید که روسیه اولین کشوری است که به طور مشروع سربازان اش در منطقه فعالیت می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در یک برنامه تلویزیونی گفت که روسیه تنها کشوری است که سربازانش در سوریه به طور قانونی حضور دارند.

سخنگوی کرملین در مورد اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، که چندی پیش با ولادیمیر پوتین رئیس روسیه ملاقاتی داشت، توضیحات داد که این خواست او را "یک به یک" با مقامات سوریه در میان بگذارند.

واکنش ارتش سوریه به سرنگون شدن هواپیمایش در ادلب - اسپوتنیک ایران
واکنش ارتش سوریه به سرنگون شدن هواپیمایش در ادلب

پسکوف می افزاید که روسیه به درخواست مشروع رهبری سوریه در منطقه فعالیت می کند: "سایر نیروهای نظامی دیگر برخلاف اصول حقوق بین الملل در سوریه هستند".

سخنگوی رهبر روسیه، تاکید می کند که ارتش سوریه در حال جنگ و مبارزه با تروریست ها است و این تروریست ها در سوریه به پایگاه‌های نظامی روسیه حمله می کنند.

او گفت: "بنابراین، مبارزه با این عناصر تروریستی ادامه خواهد یافت".

به گفته سخنگوی کرملین، قرار است ولادیمیر پوتین رهبر روسیه با اردوغان رئیس جمهور ترکیه هفته آینده در مسکو دیدار کنند، در دیدار آنها دیدگاه های خود را در مورد اجرای توافق‌ نامه سوچی در میان می گذارند و مشخص خواهد شد که به چه تعهداتی "طرفین باید عمل کنند". وی همچنین تاکید می کند که این یک دیدار عادی نخواهد بود.

اوضاع در منطقه زمانی وخیم شد که ۲۷ ماه فوریه نظامیان گروه تروریستی "حیات تحریر الشام" به ارتش سوریه در منطقه "بهون" حمله کردند. نیروهای هوایی سوریه در یک حمله تلافی جویانه ۳۳ سرباز ترکیه را مورد هدف قرار دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала