ثبت نخستین مورد از کرونا‌ویروس در ایرلند

© Sputnik / Alessandro Rota /  مراجعه به بانک تصاویر ثبت نخستین مورد از کرونا‌ویروس در ایرلند
ثبت نخستین مورد از کرونا‌ویروس در ایرلند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخستین مورد از ابتلا به کرونا‌ویروس در ایرلند گزارش شد.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات ایرلند، خبر ثبت اولین مورد از ابتلا به کرونا‌ویروس در این کشور را تائید کردند. وزارت بهداشت ایرلند این مسئله را منتفی نمی داند که مورد عفونت کرونا‌ویروسی نتیجه سفر اخیر بیمار به شمال ایتالیا باشد.

نخستین مورد ابتلا به کرونا ویروس در ایسلند گزارش شد - اسپوتنیک ایران
نخستین مورد ابتلا به کرونا ویروس در ایسلند گزارش شد

در بیانیه مطبوعاتی وزارت بهداشت آمده است: " بیمار ... در حال حاضر تحت مراقبت های پزشکی مناسب می باشد. بیماری وی مطابق با روشهای تشخیصی COVID-19 تعیین شده، تشخیص داده شده است."

براساس اعلام وزارت بهداشت ایرلند، در حال حاضر این مرکز درمانی به دنبال افرادی است که فرد آلوده با آنها در تماس بوده تا اطلاعات لازم را برای جلوگیری از شیوع بیماری در اختیار آنها قرار دهد. خاطرنشان می شود که خطر انتقال‌ویروس از طریق تماس موردی حداقل است.

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.
سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.
تعداد مبتلایان آلوده در چین تاکنون از 79800 نفر فراتر رفته است، 2870 نفر جان باختند، بیش از 41600 هزار نفر نیز درمان شده اند.
موارد ابتلا در خارج از چین، براساس آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، در 53 کشور جهان، شمار مبتلا‌شدگان از 6 هزار نفر فراتر رفته است و86 نفر فوتی ثبت شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала