اختصاص 2000 خط تلفن برای سوالات مربوط به کرونا در ایران

© Fotolia / Cocci65اختصاص 2000 خط تلفن برای سوالات مربوط به کرونا در ایران
اختصاص 2000 خط تلفن برای سوالات مربوط به کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت بهداشت ایران در پی سیر صعودی مبتلایان به کرونا ویروس جدید و ایجاد ابهامات و سوالات متعدد درباره این ویروس، 2000 خط تلفن برای این منظور اختصاص داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا،وزارت بهداشت ایران سامانه تلفنی جدیدی را با شماره 4030 برای پاسخگویی به سوالات کرونایی مردم و ارائه مشاوره‌های تخصصی به آن‌ها راه‌اندازی کرده است.

کرونا و مشکل خشکی پوست دست - اسپوتنیک ایران
کرونا و مشکل خشکی پوست دست

این سامانه 4030 که زیرساخت‌های آن از سوی بنیاد برکت و با همکاری سازمان نظام پزشکی ایجاد شده، به طور همزمان دارای 2000 خط تلفن است که پاسخگوی مردم خواهد بود. همچنین تاکنون 160 پزشک به صورت داوطلب برای پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص کرونا و جهت ارائه مشاوره در این باره به صورت برخط به این سامانه متصل شده‌اند. به این ترتیب تریاژ از منزل مردم آغاز می‌شود. در عین حال داخلی شش سامانه 190 وزارت بهداشت نیز همچنان پاسخگوی سوالات مردم در زمینه کرونا خواهد بود.

البته سازمان‌ها و نهادهای دیگر نیز سامانه‌های تلفنی مختلفی را برای ارائه مشاوره و راهنمایی به مردم در زمینه کروناویروس جدید راه‌اندازی کرده و یا ظرفیت سامانه‌های خود را ارتقاء داده‌اند. به‌طوری که سازمان بیمه سلامت هم اعلام کرد که مردم می‌توانند با شماره‌گیری سامانه 1666 این سازمان سوالات خود را درباره کرونا ویروس جدید بپرسند.

همچنین سازمان بهزیستی کشور هم اعلام کرد که با توجه به شیوع کرونا ویروس دربرخی مناطق کشور، شاهد افزایش اضطراب و تنش‌های روانی در بین بعضی از هموطنان هستیم. از این رو خط مشاوره تلفنی 1480 (صدای مشاور) همه روزه از ساعت 8 صبح تا 20 (8 شب) به صورت رایگان خدمات مشاوره و روانشناختی را در سراسر کشور به عموم مردم جامعه ارائه می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала