تعداد جان‌باختگان کرونا در ایران به 12 نفر رسید

© Sputnik / Ilya Naymushin /  مراجعه به بانک تصاویر کرونا ویروس
 کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آخرین آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا ویروس جدید در ایران اعلام شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، تعداد مبتلایان کروناویروس در ایران به ۶۴ رسید. 12 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باختند.

دکتر کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار  مبتلایان کرونا ویروس گفت:«طبق آمار ارائه شده تا پیش از ظهر امروز تعداد 18 نفر در استان های مختلف مبتلای جدید به کرونا ویروس جدید شناسایی شدند که از این تعداد هشت نفر در استان قم، یک مورد در استان همدان، سه مورد در تهران، دو مورد در مرکزی، دو مورد در استان اصفهان و دو نفر در گیلان مبتلای جدید به کرونا ویروس شناسایی شده است.

 اپیدمی مرگباری که از آمریکا برخاست - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اپیدمی مرگباری که از آمریکا برخاست

همچنین از این 18 نفر چهار نفر متاسفانه جان باخته اند. با این حساب شمار مبتلایان کرونا ویروس مجموعا به 64 نفر و مجموع فوتی ها به  12 نفر رسید. آمار 50 فوتی در قم کذب است».

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала