برنامه آمریکا برای ساخت موشک بالستیک جدید

© REUTERS / Ford Williams/Courtesy U.S. Navyبرنامه آمریکا برای ساخت موشک بالستیک جدید
برنامه آمریکا برای ساخت موشک بالستیک جدید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده برای ساخت موشک بالستیک جدید 2.5 برابر بودجه‌ وزارت دفاع روسیه هزینه می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ در گزارشی با استناد به اسناد بودجه نیروی هوایی ایالات متحده نوشت: شرکت صنعتی - نظامی آمریکایی نورثروپ گرومن مبلغی بیش از 13 میلیارد دلار برای کار تحقیقاتی در مورد برنامه ایجاد موشک بالستیک بین قاره‌ای جدید برای جایگزینی Minuteman III، که از سال 1970 در خدمت است، دریافت خواهد کرد.

آزمایش موشک ترایدنت با قابلیت حمل کلاهک هسته ای در آمریکا - اسپوتنیک ایران
آزمایش موشک "ترایدنت" با قابلیت حمل کلاهک هسته ای در آمریکا

بر طبق اسناد موجود مبلغ مشخص شده تا سال 2025 به صورت مرحله‌ای اختصاص می یابد و پس از آن 7.3 میلیارد دلار دیگر برای تکمیل توسعه مورد نیاز خواهد بود. ایالات متحده در نظر دارد 61 میلیارد دلار برای خرید موشک‌های جدید هزینه کند، بنابراین کل هزینه این برنامه حداقل به 81.8 میلیارد دلار می‌رسد که این بیش از دو و نیم برابر کل بودجه وزارت دفاع روسیه برای سال 2020 است.

نیروی هوایی آمریکا در نظر دارد قرارداد ساخت موشک را در ماه ژوئیه - سپتامبر امسال منعقد کند. بر اساس اسناد موجود، اولین موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید در سال 2029 به نیروهای نظامی تحویل داده می‌شود.

نورثروپ گرومن (Northrop Grumman) شرکت هوافضا و صنایع دفاعی آمریکایی است، که در زمینه طراحی و تولید تجهیزات جنگ‌افزاری، هواگردها و هواپیماهای جنگنده، کشتی، شناور و ناوهای هواپیمابر، ماهواره، سیستم‌های دفاع موشکی، رادار و تجهیزات پدافند هوایی، همچنین ارائه خدمات مشاوره فناوری اطلاعات و نیروی نظامی، فعالیت می‌نماید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала