افزایش احتمالی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / افزایش احتمالی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران
افزایش احتمالی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک عضو کمیته بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت ایران از افزایش احتمالی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری بیماری های عفونی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در خصوص افزایش احتمالی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور گفت: فوت دو نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا نشان می دهد که احتمالا افراد دیگری ار نزدیکان آنها نیز به این ویروس مبتلا شده‌ و باید قرنطینه شوند و تعداد بیماران احتمالا بیشتر است.

مرگ دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا در قم - اسپوتنیک ایران
مرگ دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا در قم

مردانی تصریح کرد: اطلاعات بنده در مورد وضعیت ویروس کرونای جدید در ایران بر اساس گزارش های وزارت بهداشت است و بنابر اعلام وزارت بهداشت تاکنون دو نفر به این ویروس مبتلا شده اند و بر اثر این بیماری فوت کرده اند و قرار است در اطلاعیه های بعدی وزارت بهداشت اطلاعات دقیق تری در این مورد به مردم اعلام شود.

وی افزود: با توجه به دوره این بیماری ۱۰۰ درصد موارد دیگری از این بیماری وجود دارد و مردم باید مراقبت و پیشگیری از این بیماری را جدی بگیرند.

عضو کمیته بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت ایران بیان داشت: افرادی که با این دو نفر در ارتباط بوده‌اند تحت نظر هستند و باید در قرنطینه باشند و از آنها هم آزمایش گرفته شده است. از دو نفر فوتی هم آزمایش گرفته شده و نتیجه مثبت بوده است اما آزمایش تخصصی ویروس کرونای جدید برای تایید نهایی به انستیتو پاستور تهران که کیت تشخیص این ویروس را دارد فرستاده شده است.

مردانی ادامه داد: کیت تشخیصی ویروس جدید کرونا به تعداد معدود در اختیار انستیتو پاستور وجود دارد و برای موارد معدودی که آزمایش اولیه کرونا مثبت باشد و پزشک عفونی تایید کند این آزمایش انجام می شود.

پیش از این کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران از فوت دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا در قم خبر داده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала