فرمانده سوری: هرجا کمک می‌خواستیم سردار سلیمانی به یاری‌مان می‌آمد

© AFP 2023 / KHAMENEI.IR / AFPفرمانده سوری: هرجا کمک می‌خواستیم قاسم سلیمانی به یاری‌مان می‌آمد
فرمانده سوری: هرجا کمک می‌خواستیم قاسم سلیمانی به یاری‌مان می‌آمد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سردار سلیمانی دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی بود و در هر مکان و زمانی که لازم بود به روسیه برای مبارزه علیه داعش می کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سرتیپ بختیار فایق خدارحم فرمانده قرارگاه حضرت زینب در سوریه به مناسبت چهلمین روز درگذشت سلیمانی گفت: سردار سلیمانی دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی بود و در هر مکان و زمانی که لازم بود از ما علیه داعش حمایت می‌کرد، در مقطعی که ما با فشار مواجه بودیم، چه به‌لحاظ تسلیحاتی و چه به‌لحاظ معنوی کمک می‌کرد، حتی خودش شخصاً سنگرهای ما می‌آمد و با نیروها دیدار می‌کرد. 

=پاسخ به ترور سردار سليمانى، محور ديدار وزراى خارجه ايران و عراق - اسپوتنیک ایران
پاسخ به ترور سردار سليمانى، محور ديدار وزراى خارجه ايران و عراق

وقتی در سال 93 ماشین جنگی داعش به دروازه‌های «اربیل» رسید، اولین کشوری که به کمک کُردهای اقلیم رفت ایران بود.

بنا بر آنچه خود سران کُرد می‌گویند، تنها ساعاتی پس از درخواست کمک از ایران، سردار قاسم سلیمانی به‌همراه چند نفر از نیروهایش برای مقابله با داعش خود را به فرودگاه اربیل رساندند.

سرتیپ «بختیار فایق خدارحم»، معاون فرماندهی واحدهای 70 نیروی پیشمرگه اقلیم کردستان عراق وابسته به اتحادیه میهنی کردستان در خصوص دیدارها و برخوردهایی که با سردار سلیمانی داشت، گفت: در آن مدتی که ایشان را دیدم، فرماندهی شجاع، آرام و متین بود. البته پس از شهادت ایشان، اطلاعات بیشتری از او دیدم و بیشتر با شخصیت او به‌عنوان فرمانده نیروی قدس آشنا شدم. قاسم سلیمانی علیه دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی بود، به‌طور کلی در هر مرحله‌ای که نیروی پیشمرگه کردستان نیازمند کمک بوده است به همکاری با ما می‌پرداخت.

وی در خصوص عکس معروف خود و سردار سلیمانی در کرکوک گفت: این مناطق کُردنشین سالها تحت سلطه رژیم بعثی صدام و دشمنان ملت کُرد بوده است، این بار هم تروریست‌های داعش با اشغال آن مناطق، بار دیگر همان رفتارها و اقدامات ضدبشری را انجام دادند، آنها در پی تسلط همیشگی بر مناطق ما بودند و تلاش داشتند تا ثروت‌های خدادادی مناطق ما را غارت کنند. آنها می‌خواستند زنان و کودکان ما را به کنیزی ببرند. نکته مهم اینجاست که ما با همه توان از خاک خود دفاع کردیم و اجازه ندادیم دست‌های پلید داعش و دشمنان به مناطق ما برسد.

البته الآن هم هرازچندگاهی به نیروهای پیشمرگه و مردم مناطق توزخرماطو و داقوق تهاجم می‌کنند، حتی حملاتی هم به نیروهای حشد شعبی و ارتش عراق داشتند اما با نفرات کمتر و توانایی کمتر.

گفتنی است که در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام «شهید سلیمانی» برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала