آیا دیدار نتانیاهو با محمد بن سلمان انجام خواهد شد؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / دونالد ترامپ و بن سلمان
دونالد ترامپ و بن سلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان سعودی خبر مربوط به دیدار ولیعهد سعودی و نتانیاهو را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امورخارجه عربستان سعودی روز 13 ماه فوریه، خبر مربوط به دیدار ولیعهد سعودی با نتانیاهو را رد کرد.

پیشتر رسانه‌های عربی گزارش داده بودند که ریاض سعی می‌کند مناسبات رسمی با اسرائیل برقرار سازد و در حال حاضر مقدمات دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در واشنگتن در حضور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا جریان دارد.

وزیر خارجه عربستان سعودی در این خصوص گفت:« اخبار مربوط به  تهیه مقدمات دیدار سیاستمداران سعودی و اسرائیلی با واقعیت همخوان نیست. عربستان سعودی از فلسطینی‌ها حمایت می کند. ما مناسباتی با اسرائیل نداریم. سیاست عربستان سعودی در رابطه با مسأله فلسطین غیرقابل تغییر است. روابط کشورهای عربی با اسرائیل بستگی به تصمیماتی دارد که مورد قبول طرفین قرار داشته باشد».

گفتگوی جدید مقامات  آمریکا و عربستان درباره موضوع ایران - اسپوتنیک ایران
گفتگوی مقامات آمریکا و عربستان درباره موضوع ایران

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز 28 ژانویه در کاخ سفید با حضور نتانیاهو و سفرای چند کشور عربی از طرح معامله قرن رونمایی کرد. با وجود مخالفت های زیادی که با این طرح شده، نتانیاهو و آمریکا درصدد اجرایی کردن آن هستند.

در مراسم رونمایی از طرح معامله قرن، سفرای کشورهای عمان، امارات و بحرین در واشنگتن حضور داشتند. در گام بعدی، وزیر خارجه آمریکا در صدد است رضایت کشورهای عربی دیگری از معامله قرن را نیز علنی کند که یکی از مهمترین آنها، عربستان سعودی است.

منابع دیپلماتیک عرب اعلام داشتند که گفت‌وگوها بین تل‌آویو، ریاض، واشنگتن و قاهره در روزهای اخیر «بسیار فشرده» شده تا مقدمات این نشست در قاهره در هفته‌های آینده و پیش از برگزاری انتخابات نخست‌وزیر اسرائیل که قرار است دوم مارس برگزار شود، مهیا گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала