همسر خوش بین، شما را سالم نگاه می دارد

© Fotolia / Yakimenkoantonهمسر خوش بین، شما را سالم نگاه می دارد
همسر خوش بین، شما را سالم نگاه می دارد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
راه حفظ سلامتی، یافتن یک شریک خوب برای زندگی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله منتشر شده در مدیکال اکسپرس، دانشمندان دانشگاه میشیگان راهی برای حفظ سلامت روان برای زندگی یافته اند. در واقع، زندگی در کنار یک شریک خوش بین به کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر، زوال عقل و سایر اختلالات شناختی در هر دو همسر کمک می کند. 

ادویه ای که مانع از زوال عقل می شود - اسپوتنیک ایران
ادویه ای که مانع از زوال عقل می شود

محققان هشت سال به مطالعه 4500 زوج پرداختند و ارتباط بین ازدواج با یک شخص خوش بین و خطر سلامت روانی را کشف نمودند. چنین شریک و همسری به زندگی سالم کمک می کند تا فرد درست غذا بخورد و از نظر جسمی فعال باشد. اگرچه گرایش به خوش بینی تا حدی ارثی است، اما شواهدی وجود دارد که می توان این خصوصیت اخلاقی را نیز یاد گرفت. بر اساس این تحقیقات؛ افراد اگر مدت طولانی تحت تأثیر شخص دیگری باشند، می توانند خود را تغییر دهند.

در سپتامبر سال گذشته، گزارش شد که ورزش چندین بار در هفته می تواند پیشرفت بیماری آلزایمر را در افراد در معرض خطر بالای این بیماری به تأخیر اندازد.

پیش از این در خبرها آمده بود که زردچوبه به عنوان داروی ضد زوال عقل است. زردچوبه به عنوان چاشنی عمدتاً در غذاهای هندی مورد استفاده قرار می گیرد، با این حال کورکومین که بخشی از ریشه این گیاه است و اغلب به عنوان رنگ در غذاها استفاده می شود. پیش از این کارشناسان به شواهدی دست یافته بودند که نشان می داد کورکومین احتمال ابتلا به بیماریهای عصبی مانند بیماری آلزایمر را کاهش می دهد. ساکنان مناطقی که در آنها استفاده از زردچوبه در غذاها مرسوم است، کمتر احتمال دارد با چنین مشکلاتی روبرو شوند. با این وجود تا همین اواخر دانشمندان شواهد مستقیمی از چنین ارتباطی نداشتند و دانشمندان هنوز در تلاشند تا روند این امر را کاملاً توضیح دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала