بازار کار جهان و بااستعدادترین نیروهای کار

© Fotolia / Sergey Nivensبازار کار جهان و بااستعدادترین نیروهای کار
بازار کار جهان و بااستعدادترین نیروهای کار - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشورهای مهاجرپذیر نیروی کار با استعدادتری دارند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارش مشترک مدرسه بازرگانی جهانی و گروه مشاورین «ادیکو»،کشورهای مهاجرپذیر معمولا نیروی کار با استعدادتری دارند.

این گزارش کشورها و شهرهای جهان را بر اساس 70 معیار مختلف از جمله مهارت‌های کاری، سطح تحصیلات نیروی کار، مشاغل نیازمند به مهارت علمی و عملی بالا، نرخ بیکاری، نظام آموزشی، بهره‌وری نیروی کار و همچنین رضایت شغلی کارکنان طبقه بندی کرده است. امسال 132 کشور جهان مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفته اند.

در شرایطی که با ورود هوش مصنوعی به بازار کار بسیاری از مشاغل به خطر افتاده اند، داشتن نیروی کار ماهر برای ارتقای بهره وری و رقابت با دیگر کشورها به یک ضرورت تبدیل شده است.

آیا نخبگانی که از کشور مهاجرت می کند خیانت کار هستند؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آیا نخبگانی که از کشور مهاجرت می کند خیانت کار هستند؟

ایران در رتبه بندی امسال بالاتر از زامبیا و سنگال و پایین تر از مراکش و بوسنی و هرزگوین در رده 102 قرار گرفته است. 10 کشور گروه اول عبارتند از:سوئیس، سنگاپور،آمریکا، سوئد، دانمارک، هلند، فنلاند، لوکزامبورگ، نروژ، استرالیاست.

در رتبه بندی امسال هم چنین آلمان در رده یازدهم، انگلیس در رده دوازدهم، کانادا در رده سیزدهم، اتریش در رده هفدهم، ژاپن در رده نوزدهم، فرانسه در رده بیست و یکم، امارات بیست و دوم، عربستان چهلم، روسیه چهل و هشتم، هند هفتاد و دوم و ترکیه هفتاد و هشتم ایستاده اند.

 

بدترین کشورها از این لحاظ: یمن، آنگولا، جمهوری دموکراتیک کنگو، بروندی، موزامبیک، زیمبابوه، ماداگاسکار، مالی، بنگلادش، اتیوپی.

همچنین شهرهای آمستردام در رده بیستم، ونکوور در رده سی‌ام، شانگهای در رده سی و دوم، وین سی و ششم، دوبی پنجاه و یکم، مسکو پنجاه و پنجم، فرانکفورت شصتم، استانبول نود و یکم، باکو صد و سی یکم و کیف صد و سی نهم قرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала