روحانی : آمریکایی دروغ گو هستند و دارو را هم تحریم کرده اند

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyحسن روحانی رئیس جمهور ایران
حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی رئیس جمهور ایران بیان داشت: آمریکایی ها دروغ می گویند که دارو را تحریم نکرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی عصر چهارشنبه بیان داشت: به رغم فشارهای آمریکا، روند پیشرفت کشور متوقف نشده است و رشد اقتصادی بدون نفت ما امسال مثبت خواهد بود.

رئیس جمهور ایران گفت: در برخی از امور از جمله صنعت، تورم تولیدگر ما منفی است و در برخی امور 7 دهم درصد است.

حسن روحانی خاطر نشان کرد: فکر نمی‌کنم هیچ وقت هیچ کشوری نسبت به هیچ ملتی دارو را تحریم کرده باشد، آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند که دارو را تحریم نکرده‌اند. آنها وقتی مسیر بانک‌ها را بر روی ایران تحریم و مسیر فروش صادرات ما را با مشکل مواجه می‌کنند و برخی آنها را که مبنای خرید و قدرت خرید ماست تحریم می‌کنند، یعنی عمل تروریستی انجام می‌دهند. آمریکا اقدام تروریستی علیه ایران انجام می‌دهد و اینجا جایی است که با کتاب و نشر و سخن گفتن و بیان، این واقعیت را باید برای مردم باز کنیم.

روحانی ادامه داد: آمریکا امروز به عنوان دشمن یک حکومت و تقابل با یک قدرت مطرح نیست، آمریکا امروز تروریست است و در حال انجام اقدام تروریستی است و یک ملت بزرگ فرهنگ‌دوست و فرهنگ‌ساز و ملتی را که در طول قرن‌ها و هزاره‌ها، بر گردن تمام جهانیان و علم و دانش حق دارد، تحت فشار و تحریم قرار می‌دهد.

وی افزود: ما خیلی مهم است که این فشار نگذاشته ما مسیرمان را عوض کنیم، آمریکا تمام فشارش برای این بود که ما مسیر را عوض کنیم و از مسیری که می‌رفتیم پشیمان شویم و مسیر نویی که آنها می‌خواستند برگزینیم و انتخاب کنیم و ملت ما با هوش و تدبیر و صبر فراوان در طول این دو سال در برابر این فشارها ایستاده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала