ربیعی: داروها را خریده بودیم، اما اجازه ورود به کشور داده نمی‌شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ربیعی: داروها را خریده بودیم، اما اجازه ورود به کشور داده نمی‌شد
ربیعی: داروها را خریده بودیم، اما اجازه ورود به کشور داده نمی‌شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی ربیعی سخنگوی دولت ایران ضمن تشکر از تلاش‌های سوئیس برای ارسال دارو تاکید کرد که این پول‌ها متعلق به خودمان بوده و خریداری‌ها انجام گرفته بوده ولی اجازه ارسال آن به داخل کشور داده نمی‌شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سخنگوی دولت ایران، علی ربیعی در خصوص ایجاد کانال انتقال دارو توسط سوئیس و آمریکا گفت: " وجود این ساز و کار، تحریم دارویی ایران توسط آمریکا را ثابت می‌‌کند. "

سخنان جدید ظریف علیه سیاست آمریکا  - اسپوتنیک ایران
ظریف خطاب به کشورهای اروپایی : اجازه فروش دارو به ایران را بدهید

وی افزود: " جالب است که آمریکا در کمال وقاحت و دورویی حمایت خود را از این سازوکار اعلام کرده و اساسا توجهی ندارد که نفس ضرورت چنین کانالی برای ارسال دارو و مواد غذایی به اقدام ظالمانه خود آمریکا برمی‌گردد. آمریکایی‌ها تا به حال عنوان می‌کردند که ما تحریم نکردیم و این موضوع را به داخل کشور ما فرافکنی می‌کردند و به طور مثال می‌گفتند ایران با ارز دارو کار دیگری انجام می‌دهد و به دنبال عملیات روانی روی این مساله بودند اما این اقدام آمریکایی‌ها نشان داد که خود آنها این تحریم را آغاز کرده بودند و به بازار دارو و موادغذایی مردم ایران آسیب‌رسانده‌اند که قطعا مصداق جنایت علیه بشریت است و ما این حق را برای خودمان قائل هستیم که همواره این موضوع را تحت پیگرد قرار دهیم."

پمپئو : یهودی ستیزی ایرانیان، تاریخی است - اسپوتنیک ایران
پمپئو : آمریکا مانع ارسال دارو به ایران نیست

و همچنین گفت: " ما از تلاش‌های سوییس هم برای ارسال دارو تشکر می‌کنیم. و البته لازم می‌دانم این را بگویم که این پول‌ها متعلق به خودمان بوده  و خریداری‌ها انجام گرفته بوده ولی اجازه ارسال آن به داخل کشور داده نمی‌شد. ولی تلاش‌ها و اقدامات کشوری به همین اندازه نیز برای ما حائز اهمیت و قابل تقدیر است."

وی در پایان تاکید کرد: "اما آنچه که مورد انتظار ما است، پایبندی اروپا، ایستادن و به کنار رفتن تحریم‌های ظالمانه از جمله تحریم‌های غذایی و دارویی کشور و سایر اقلامی است که به زندگی روزمره مردم گره خورده است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала