کمک سازمان جهانی بهداشت به ایران جهت شناسایی ویروس کرونا

© REUTERS / Denis Balibouseکمک سازمان جهانی بهداشت به ایران جهت شناسایی ویروس کرونا
کمک سازمان جهانی بهداشت به ایران جهت شناسایی ویروس کرونا   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گفته سازمان جهانی بهداشت تنها چهار کشور در خاور نزدیک قادر به شناسایی موارد بیماری ویروس کرونا هستند.

به گزارش اسپوتنیک، عبد الناصر ابوبکر، رئیس واحد کنترل بیماری های عفونی سازمان جهانی بهداشت در مدیترانه شرقی اظهار داشت که تنها چهار کشور در خاور نزدیک قادر به شناسایی موارد بیماری ویروس کرونا هستند، سازمان جهانی بهداشت در نظر دارد برای 10 کشور دیگر نیز این فرصت را فراهم کند.

هر آنچه باید از کرونا ویروس ها بدانیم - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
هر آنچه باید از کرونا ویروس ها بدانیم

ابوبکر گفت: تنها چهار کشور در خاور نزدیک توانایی آزمایشگاهی برای تشخیص ویروس کرونا را دارند. ما قصد داریم 10 کشور دیگر نیز از چنین توانایی‌هایی برخوردار شوند. از جمله کشورهایی که در شناسایی این بیماری به آنها کمک خواهد شد، مصر، ایران، اردن و سوریه هستند.

رئیس واحد کنترل بیماری های عفونی سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد: سطح مراقبت‌های پزشکی در کشورهای آفریقایی بسیار پایین است، بنابراین ما تلاش می‌کنیم جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به آنها کمک کنیم. وی افزود: کشورهای آفریقایی برای بهبود سطح مراقبت‌های پزشکی در حال انجام اقداماتی هستند.

به گفته ابوبکر، این سازمان در نظر دارد برای پزشكانی که در مراكز درگیری با ویروس کرونا حضور دارند، كیت‌های آزمایش برای تشخیص این بیماری فراهم كنند.

در 31 دسامبر 2019، مقامات چینی به سازمان بهداشت جهانی خبر از شیوع همه گیری یک ویروس ناشناخته در شهر ووهان دادند. بعدتر کارشناسان مشخص کردند که عامل این بیماری کروناویروس است. با توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده، دهها نفر بر اثر این ویروس تابحال جان باختند. این ویروس در حال حاضر از مرزهای چین به بقیه نقاط گسترش یافته است. مقامات چینی رسما تایید کرده اند که این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. دولت چین نگران شیوع ویروس کرونا است به همین دلیل شهرهایی که این ویروس در آن شیوع دارند را قرنطینه می کند و اعلام کرده است که قرنطینه‌های انجام شده برای جلوگیری از شیوع این ویروس خطرناک می باشد. برخی کشورها نیز مسافران ورودی از چین را تحت معاینات دقیق قرار می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала