در دو منطقه مرزی روسیه با چین حالت اضطراری اعلام شد

© Sputnik / Anna Ratkoglo /  مراجعه به بانک تصاویر در دو منطقه مرزی روسیه با چین حالت اضطراری اعلام شد
در دو منطقه مرزی روسیه با چین حالت اضطراری اعلام شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات محلی پریموریای روسیه از برقراری حالت اضطراری در دو منطقه مرزی با چین که محل قرنطینه افراد خارجی از چین است خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات محلی پریموریای روسیه در بیانیه ای اعلام کردند: "روز یکشنبه، 2 فوریه، در سه منطقه شهری، نقاط قرنطینه ویژه ای برای شهروندان چینی که اجازه اقامت در روسیه را دارند و به این منطقه آمده و یا پرواز می کنند، افتتاح شد. پزشکان با این مسافران در زمان ورود به فرودگاه، در ایستگاه های خودرو و راه آهن ملاقات می کنند."

در یکی از نقاط دیگرقرنطینه سه شهروند چین وجود دارند، ویروس کرونا در آنها مشاهده نشده است، اما آنها 14 روز تحت نظر هستند.

روز جمعه، تاتیانا گلیکووا، معاون نخست وزیر روسیه، دو مورد نخست ثبت شده از ویروس جدید کرونا 2019-nCoV در روسیه را اعلام کرد: هر دو بیمار تبعه چین هستند. افراد آلوده در بخش بيمارستانی بيماری عفوني قرار دارند و وضعيت آنها رضايت بخش است.

میوه ای که سیستم ایمنی بدن را در برابر کرونا تقویت می کند - اسپوتنیک ایران
میوه ای که سیستم ایمنی بدن را در برابر کرونا تقویت می کند

در 31 دسامبر، 2019، مقامات چینی به سازمان بهداشت جهانی خبر از شیوع همه گیری یک ویروس ناشناخته در شهر ووهان دادند. بعدتر کارشناسان مشخص کردند که عامل این بیماری کروناویروس است. با توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده، دهها نفر بر اثر این ویروس تابحال جان باختند. این ویروس در حال حاضر از مرزهای چین به بقیه نقاط گسترش یافته است. مقامات چینی رسما تایید کرده اند که این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. دولت چین نگران شیوع ویروس کرونا است به همین دلیل شهرهایی که این ویروس در آن شیوع دارند را قرنطینه می کند و اعلام کرده است که قرنطینه‌های انجام شده برای جلوگیری از شیوع این ویروس خطرناک می باشد. برخی کشورها نیز مسافران ورودی از چین را تحت معاینات دقیق قرار می دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала