تصمیمات جدید دولت ایران برای مقابله و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا

© Sputnikتصمیمات جدید دولت برای مقابله و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا
تصمیمات جدید دولت برای مقابله و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون اول رئیس جمهوری در جلسه امروز هیئت وزیران ضمن تقدیر از دولت چین بخاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بالاترین سطح ممکن، بر اهمیت حفظ سلامت و بهداشت شهروندان ایران تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، در جلسه امروز همچنین به منظور مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در کشور، مراتب زیر به تصویب هیئت وزیران رسید:

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمادگی لازم و کامل در سطح ملی و استان‌ها برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا و مقابله با آن را صورت دهد و همه دستگاه‌ها مکلف به همکاری با این وزارتخانه هستند.

کمک سازمان جهانی بهداشت به ایران جهت شناسایی ویروس کرونا   - اسپوتنیک ایران
کمک سازمان جهانی بهداشت به ایران جهت شناسایی ویروس کرونا

وزیر کشور با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دستورالعمل‌های لازم و اقدامات ضروری را به همه استانداران و فرمانداران به ویژه در استان‌های مرزی و علی الخصوص در مرزهای شرقی برای پیشگیری و مواجهه احتمالی با ویروس کرونا ابلاغ کنند. پروازهای مستقیم از مبدأ چین و به مقصد چین متوقف شود.

وزارت راه و شهرسازی با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به تجهیز یک فروند هواپیما و اعزام تیم ویژه پزشکی برای بازگرداندن دانشجویان و اتباع ایرانی از ووهان اقدام کنند و پیگیری وضعیت سایر اتباع ایرانی در دستور کار وزارت امور خارجه و سایر دستگاه‌ها باشد.

کلیه مسافران ورودی از مبدأ چین مطابق دستورالعمل‌ های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بدو ورود به کشور قرنطینه شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала