مشکل نقدینگی در بانک‌های بزرگترین اقتصاد اروپا

© Photo / Pixabay / Gerd Altmann مشکل نقدینگی در بانک‌های بزرگترین اقتصاد اروپا
مشکل نقدینگی در بانک‌های بزرگترین اقتصاد اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بانک‌های آلمانی با مشکل کمبود جا برای نگهداری وجه نقد روبرو هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، بانک‌های آلمانی با مشکل پول نقد روبرو هستند، به نظر می‌رسد که این بانک‌ها جایی برای نگهداری وجه‌های نقد ندارند، زیرا انبارهای پول اقتصاد اول اروپا پر هستند.

برنده رقابت تنگاتنگ اقتصاد روسیه و آلمان؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
برنده رقابت تنگاتنگ اقتصاد روسیه و آلمان؟

در ماه دسامبر، نقدینگی در بانکهای آلمانی به رکورد 43.4 میلیارد یورو رسید. این نقدینگی سه برابر بیشتر از ماه مه 2014 زمانی که بانک مرکزی اروپا نرخ بهره بانکی را به زیر صفر کاهش داد. از آن زمان، سیاست بانک مرکزی اروپا تغییر نکرده است. علاوه بر این، در سپتامبر سال گذشته، این نرخ به منهای 0.5 درصد کاهش یافته است. این بدان معنی است که بانکها مجبور هستند برای سپرده‌های خود به بانک مرکزی اروپا پرداختی داشته باشند. بسیاری از موسسات مالی احساس کردند که نگه داشتن پول نقد، حتی با در نظر گرفتن مشکلات مربوط به نگهداری، سودآورتر است.

این راه حل موسسات مالی منجر به مشکلات جدیدی شد. در این راستا صاحب انبارهای پول در مونیخ گفت که وی چندین درخواست از بانک‌ها برای ذخیره وجه نقد دریافت کرده است، اما به اجبار تمامی آنها را رد کرده است، زیرا دیگر جایی باقی نمانده است. کارشناسان انتظار دارند که این وضعیت در آینده نزدیک به ساخت وسایل ذخیره‌سازی پول جدید منجر شود.

در این گزارش ذکر شده است که این مشکل همه بانکهای اروپایی را نگران کرده است، اما در آلمان وضعیت حاد است. این مشکل به دلیل ویژگی‌های جامعه آلمان است که با حفظ اطلاعات شخصی و پرداخت‌های نقدی، محافظه کارانه عمل می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала