پیام سرلشکر باقری به برخی وزرای دفاع دیگر کشورها درباره معامله قرن

CC BY 4.0 / M. Sadegh Nikgostar/ Tasnim News Agency / cropped photoپیام سرلشکر باقری به برخی وزرای دفاع دیگر کشورها درباره معامله قرن
پیام سرلشکر باقری به برخی وزرای دفاع دیگر کشورها درباره معامله قرن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ايران اعلام نمود که در برابر طرح ظالمانه معامله قرن نباید سکوت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سرلشکر باقری با هشدار نسبت به پیامدهای سکوت در برابر طرح ظالمانه معامله قرن، بر ضرورت یکپارچگی بر محور اسلام تأکید کرد. 

مشاور رهبر ایران، طرح معامله قرن را طرح فریب قرن نامید  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
مشاور رهبر ایران، طرح معامله قرن را طرح فریب قرن نامید

محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران، در  پیام‌های جداگانه‌ای خطاب به وزرای دفاع و رؤسای ارتش‌ها و نیروهای مسلح کشورهای اسلامی، با محکومیت اقدام رئیس‌جمهور آمریکا گفت: رونمایی از طرح اسرائیلی-آمریکایی موسوم به "معامله قرن"، بی‌شک خطای تاریخی و راهبردی است که اشغال فلسطین را به عنوان بخش اصلی پروژه شکست خورده 70 ساله صهیونیست‌ها در منطقه دنبال می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: هرگونه موافقت ضمنی، سکوت و یا اهمال و برخورد دوگانه با این طرح ظالمانه که نقض حاکمیت و اعلام جنگ علیه هویت سرزمینی و موجودیت یک ملت مظلوم است، می‌تواند این توطئه بزرگ را فراتر از فلسطین، متوجه استقلال و حاکمیت ملی دیگر‌های دیگر کشورهای اسلامی نیز سازد.

سرلشگر باقری در پایان گفت: بی‌تردید تنها نسخه عملی حل بحران فلسطین، همان راهبرد" فلسطین از بحر تا نهر، بازگشت آوارگان فلسطینی و برگزاری همه‌پرسی آزاد و فراگیر در تعیین سرنوشت و آینده این ملت" است.

شایان ذکر است که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه همراه با نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو  در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی از طرح صلح خود موسوم به " معامله قرن" بیان کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه اسرائیل باقی می‌ماند. همه گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی مخالفت خود را با این طرح اعلام کردند. در میان کشورهای عربی نیز عربستان سعودی، امارات، قطر و بحرین که به دنبال عادی‌سازی رابطه با اسرائیل هستند، از این طرح حمایت کردند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала