گزارش و تحلیل

ولایتی: طرح معامله قرن هرگز به سرانجام نخواهد رسید

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر ولایتی: طرح معامله قرن هرگز به سرانجام نخواهد رسید
ولایتی:  طرح معامله قرن هرگز به سرانجام نخواهد رسید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طرح معامله قرن همانند طرح انتقال پایتخت از تل‌آویو به بیت‌المقدس هرگز اجرا نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از تهران آقای دکتر علی اکبر ولایتی مشاور آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در نشست خبری خود روز پنج شنبه موضع ایران نسبت به طرح معامله قرن را تشریح کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه آمریکایی‌ها نتیجه‌ای از معامله قرن نخواهند برد، گفت: طرح معامله قرن هرگز به سرانجام نخواهد رسید. 

مشاور رهبر ایران، طرح معامله قرن را طرح فریب قرن نامید  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
مشاور رهبر ایران، طرح معامله قرن را طرح فریب قرن نامید

دکتر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل در نشست خبری در واکنش به رونمایی از طرح معامله قرن برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: امروز جهان اسلام با مسئله مهمی روبروست، رئیس‌جمهور ریاکار و دروغ‌گوی آمریکا با همکاری رژیم صهیونیستی خواب آشفته‌ای را برای کشورهای اسلامی دیده‌اند و طرحی را مطرح کرده‌اند که در حقیقت فروش کشور‌های اسلامی و تجزیه آنها، مانند جنگ‌های صلیبی است. 

وی افزود: این طرح آمریکا و رژیم صهیونیستی تعبیر نخواهد شد، آنها فکر کرده‌اند که بعد از شهادت سپهبد سلیمانی جبهه مقاومت ضعیف شده است، اما نمی‌دانند که در مکتب ما شهادت‌ها موجب زنده شدن نهضت می‌شود.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل با اشاره به مراسم باشکوه تشیع سپهبد شهید سلیمانی و همرزمانش در عراق و ایران، اضافه کرد:  تشییع شهید سلیمانی و ابومهدی‌المهندس در عراق و ایران، اولین سیلی محکمی بود که آمریکا و استکبار جهانی خورد.

دکتر ولایتی با اشاره به آزادی شهر ادلب سوریه، گفت: پیروزی‌های مقاومت در جهان ادامه پیدا خواهد کرد و امروز اتحاد فلسطین بی‌سابقه است و آنها بدانند که نتیجه‌ای از این طرح نخواهند برد.

وی اِعمال حق باز گشت فلسطینیان به سرزمین مادری خود را یکی از مطالبات جهان اسلام دانست و افزود: باید نظام سیاسی مد‌نظر فلسطینیان تشکیل شود و آوارگان فلسطینی به کشورشان بازگردند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل گفت: طرح معامله قرن هرگز به سرانجام نخواهد رسید و همان طوری که انتقال پایتخت از تل‌آویو به بیت‌المقدس و به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان نتایج عینی و ملموسی را برای ترامپ و نتانیاهو به ارمغان نیاورد، رونمایی از طرح معامله قرن، انسجام گروه‌های مبارز فلسطینی، گسترش موج حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی، توسعه کمی و کیفی روند مقاومت تا آزادسازی قدس شریف، انسجام امت اسلامی، حمایت آزادی‌خواهان، عدالت‌جویان و جامعه جهانی از ملت مظلوم فلسطین را به دنبال خواهد داشت.

دکتر ولایتی درباره اینکه آیا حمایت‌های آمریکا از این طرح می‌تواند موجب تحقق آن شود، گفت: آنها برای فرار از مشکلات داخلی خود دست به این چنین اقدامی زده‌اند و این اقدام آنها نتیجه‌ای نخواهد داد و مسلمانان به اهداف خود دست پیدا می‌کنند.

وی در باره موضع‌گیری ایران به این طرح اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران در این خصوص ساکت نخواهد نشست و در این مسیر از همکاری و مشورت با کشورهای اسلامی غافل نخواهند شد، با همکاری ملت‌های منطقه، آمریکا در این اقدام نیز شکست خواهد خورد.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل با اشاره به حضور برخی نمایندگان کشورهای عربی در نشست رونمایی از طرح معامله قرن، گفت: شرکت نمایندگان برخی کشورهای عربی در مراسم رونمایی از این معاهده ننگین هم ضامن اجرایی شدن این طرح نخواهند شد و این اولین باری نیست که این‌گونه طرح‌ها از سوی آمریکا رونمایی می‌شد، مانند پیمان کمپ دیوید و مادرید ارائه شده که هیچ‌کدام نتیجه نداده و نخواهد داد، مردم فلسطین هوشیار در خط مقدم هستند و دیگر کشور ها از آنها حمایت خواهند کرد. 

ابراز رضایت نتانیاهو از رونمایی معامله قرن  - اسپوتنیک ایران
ابراز رضایت نتانیاهو از رونمایی معامله قرن

دکتر ولایتی افزود: آنچه اتفاق افتاده در واقع یک نمایش رسانه‌ای برای جبران شکست‌های آمریکا در منطقه و جهان است، آنها در عراق شکست خورده و باید از منطقه بیرون بروند و پایگاه خود را از دست خواهند داد، از سوی دیگر آمریکایی‌ها از سوریه هم باید خارج شوند و دولت مقاوم و مقتدر سوریه به شرق فرات خواهند رفت.

وی، فلسفه اصلی تشکیل محور مقاومت را ایستادگی در برابر صهیونیست‌ها دانست و گفت: ما به صورت رسمی موضع ایران اسلامی را اعلام می‌کنیم، کاری که یمنی‌ها کردند پاسخی به زیاده‌خواهی‌های آمریکا و آل‌سعود در منطقه است، در فلسطین اشغالی هم این مقاومت ادامه خواهد داشت.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: اقدامات جمهوری اسلامی ایران منطقی است و هر انسان آزاده‌ای هم مواضع ایران را بشنود، آن را قبول خواهد کرد، ما معتقدیم که مردم فلسطین باید به سرزمین مادری خود بازگشته و با رفراندم آینده خود را رقم بزنند.

دکتر ولایتی با اشاره به اصرار آمریکایی‌ها برای ماندن در عراق، گفت: تلاش‌های آنها بیهوده است، مجلس عراق رأی به خروج آمریکا از عراق داده و مردم عراق هم با تظاهرات، نظرشان را اعلام کرده اند آمریکایی‌ها هیچ شانسی برای ماندن در عراق ندارند و باید این کشور را ترک کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала