حسن روحانی معامله قرن را منفورترین طرح قرن دانست

© AP Photo / Iranian Presidency Officeحسن روحانی معامله قرن را منفورترین طرح قرن دانست
حسن روحانی معامله قرن را منفورترین طرح قرن دانست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران، حسن روحانی در واکنش به طرح ترامپ، آن را منفورترین طرح قرن دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رئیس جمهور ایران، حسن روحانی طرح صلح خاورمیانه ترامپ، معروف به معامله قرن را " منفورترین طرح قرن " نامید.

حسن روحانی رییس جمهوری ایران، چهارشنبه ‌شب در پیامی توئیتری به زبان انگلیسی نوشت: " این اقدامات احمقانه کافی است. منفورترین طرح قرن. "

مشروح سخنان ترامپ در خصوص معامله قرن  - اسپوتنیک ایران
مشروح سخنان ترامپ در خصوص معامله قرن

درهمین زمینه، وزیرخارجه ایران، محمد نیز در توئیتر خود نوشت : " آیا ماندلا هرگز تصور می‌کرد بانتوستان‌ها دهه‌ها پس از آزادی آفریقای جنوبی دوباره ظهور کند؟ "چشم‌انداز صلح" (معامله قرن) بیشتر شبیه "بزرگراهی به جهنم" است. ما مسلمانان باید بیدار شویم: ایالات متحده هرگز چیزی شبیه واسطه‌ای صادق نبوده و نخواهد بود."

شایان ذکر است که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه همراه با نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو  در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی از طرح صلح خود موسوم به " معامله قرن" بیان کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه اسرائیل باقی می‌ماند.

همه گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی مخالفت خود را با این طرح اعلام کردند. در میان کشورهای عربی نیز عربستان سعودی، امارات، قطر و بحرین که به دنبال عادی‌سازی رابطه با اسرائیل هستند، از این طرح حمایت کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала