وزارت دفاع ایران: ماهواره‌ برهای ایرانی سوخت جامد می‌ شوند

© Photo / IRNAوزارت دفاع ایران: ماهواره‌ برهای ایرانی سوخت جامد می‌ شوند
وزارت دفاع ایران: ماهواره‌ برهای ایرانی سوخت جامد می‌ شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی گروه فضایی سازمان هوافضای وزارت دفاع ایران اعلام کرد: سریر و سروش نسل بعدی ماهواره‌ برهای ایرانی خواهند بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، سید احمد حسینی سخنگوی گروه فضایی سازمان هوافضای وزارت دفاع در خصوص دستاوردهای فضایی ایران اظهار داشت: در حال حاضر فناروی فضایی بالای ۴۰۰ میلیارد دلارگردش اقتصادی دارد  که ۳۰۰ میلیارد‌ آن در بخش خصوصی اتفاق می‌افتد و برای دستیابی به این فناوری باید صنایعی که پایه آن هستند را توسعه داد.

ستاری به اسپوتنیک: ایران در آینده نزدیک دو ماهواره به فضا پرتاب می‌کند - اسپوتنیک ایران
ستاری به اسپوتنیک: ایران در آینده نزدیک دو ماهواره به فضا پرتاب می‌کند

وی با بیان اینکه در صنعت فضایی دو موضوع ماهواره و ماهواره‌بر وجود دارد، اظهار داشت: فناوری پرتاب و پایگاه پرتاب در اختیار ۵-۶ کشور دنیا و ما قرار دارد که توانسته ایم پایگاه‌ های فضایی و پایگاه پرتاب حضرت امام(ره) در سمنان را توسعه دهیم که البته بیشتر نیز قابل توسعه است.

سخنگوی گروه فضایی وزارت دفاع با بیان اینکه در ابتدای مسیر توسعه فناوری ماهوراه بر هستیم، گفت: ورژن بعدی ماهواره‌برهای ما، سریر است که در آن یک مرحله به ماهواره‌بر سیمرغ اضافه خواهد شد و در آینده دورتر سروش را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه به دنبال استفاده از سوخت جامد برای کاهش هزینه‌های پرتاب هستیم، عنوان کرد: ماهواره‌بر سریر حدود ۳۵ متر طول خواهد داشت،‌ قطر آن نیز مانند سیمرغ ۲.۴ متر خواهد بود که بدنه آن به صورت یکپارچه تا بالا خواهد بود. حسینی در عین حال تاکید کرد که قطر ماهواره بر سروش ۴ متر خواهد بود.

سخنگوی گروه فضایی سازمان هوافضای وزارت دفاع با بیان اینکه منطق ما منطق تحقیقاتی است، ادامه داد: ماهواره‌ برسیمرغ تا کنون ۲ پرتاب تحقیقاتی داشته است و ما در این ماهواره بر هم در فاز پرتاب تحقیقاتی هستیم. البته در مرحله پرتاب، ماهواره تحقیقاتی هم روی ماهواره‌ برها نصب کردیم تا خود ماهواره هم تست شود؛‌ البته پرتاب آینده هم یک پرتاب تحقیقاتی خواهد بود. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала