مجلس ایران، دولت را موظف به ارائه گزارش درباره جنایات آمریکا کرد

© Sputnik / SHAمجلس ایران، دولت را موظف به ارائه گزارش درباره جنایات آمریکا کرد
مجلس ایران، دولت را موظف به ارائه گزارش درباره جنایات آمریکا کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس مصوبه جدید مجلس ایران، دولت موظف است تا هر شش ماه یکبار درباره جنایات آمریکا اطلاع رسانی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ایران خبر داد که بر اساس مصوبه این کمیسیون دولت موظف به ارائه گزارشی هر شش ماه یکبار از اقدامات مستقیم و غیرمستقیم جنایات ضد حقوق بشری دولت آمریکا به مجلس شورای اسلامی می باشد.

بمب های اتمی گمشده؛ هدایای آمریکا به جهان - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
بمب های اتمی گمشده؛ هدایای آمریکا به جهان

وی افزود: در جلسه امروز کمیسیون به منظور تامین حقوق کشور و قربانیان جنایات آمریکا کلیات طرح الزام دولت در پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا علیه اتباع ایرانی با حضور دوستان وزارت امور خارجه و قوه قضایه تصویب شد. بر اساس این طرح دولت موظف است گزارش اقدامات مستقیم و غیر مستقیم از جنایات ضد حقوق بشری دولت آمریکا را هر شش ماه یک بار به مجلس شورای اسلامی ارائه کند. همچنین مکلف به پیگیری مستمر حقوق یکایک قربانیان و آسیب‌دیدگان جنایات حقوق بشری دولت استکباری آمریکا در ایران در سازمان‌های بین‌المللی ازجمله شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و دیگر محاکم حقوقی و قضایی معتبر جهانی تا استیفای کامل حقوق می‌باشد.

نوروزی گفت: در این خصوص بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون حقوقی‌مجلس دستگاه قضا و قوه مجریه مکلف هستند قانون الزام دولت به پیگیری حقوق قربانیان و آسیب دیدگان جانی، مالی و معنوی جنایات حقوق بشری ایالات متحده آمریکا را اجرا کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала