ترس از گشودن پیام های ولیعهد عربستان سعودی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ترس از گشودن پیام های ولیعهد عربستان سعودی
 ترس از گشودن پیام های ولیعهد عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمدبن سلمان ولیعهد به حمله سایبری و هک تلفن همراه جف بزوس مدیر عامل شرکت آمازون متهم شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، هنوز قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار عربستانی از ذهن ها پاک نشده بود که این بار محمدبن سلمان ولیعهد به حمله سایبری و هک تلفن همراه جف بزوس، مدیر عامل شرکت آمازون متهم شده است. اقدامی که نشان می دهد سعودی ها، چقدر می توانند برای دوستان و متحدان آمریکایی و اروپایی خود غیرقابل اعتماد باشند.

گزارش‌های منتشره در چند روز گذشته درباره هک شدن تلفن همراه جف بزوس، مدیر عامل میلیاردر شرکت آمازون که از دوستان بن سلمان بود، بار دیگر باعث شد تا انگشت اتهام به سوی ولیعهد سعودی نشانه گرفته شود. ماجرا از روز چهارشنبه دوم بهمن ماه آغاز شد؛ روزی که دو مقام رسمی سازمان ملل متحد گزارش دادند که عربستان در هک گوشی بزوس مالک روزنامه «واشنگتن پست» نقش داشته است.

فعال سعودی: لبنان برای مبارزه با فساد به شخصی مثل بن سلمان نیاز دارد - اسپوتنیک ایران
فعال سعودی: لبنان برای مبارزه با فساد به شخصی مثل بن سلمان نیاز دارد

طبق گزارش این دو مقام رسمی سازمان ملل، تیم کارشناسی و امنیتی استخدام شده توسط بزوس، تایید کرد که پس از ارسال یک ویدئو حاوی بدافزار از سوی تلفن همراه ولیعهد سعودی، «به احتمال خیلی زیاد» اطلاعات بسیاری از گوشی وی ربوده شده است.

در حالی که تحقیقات انجام شده، دست داشتن ولیعهد سعودی را در این ماجرا تایید می کند، دولت عربستان دخالت در هک تلفن همراه جف بیزوس را تکذیب کرده است.

شائبه وجود این تهدید باعث شده که مقامات برخی از کشورها با دیده احتیاط با این قضیه برخورد کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала