زمینه مالی فعالیت های نامزدهای مجلس ایران بررسی می شود

© Sputnik / SHAمجلس شورای اسلامی
مجلس شورای اسلامی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جزئیات طرح شفاف سازی و نظارت بر تامین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران بررسی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی  به ریاست علی لاریجانی برگزار شد.

در جلسه علنی روز یکشنبه، بررسی جزییات طرح شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستور کار نمایندگان قرار گرفت و در مصوبه ای امکانات و منابع قانونی تامین مالی تبلیغات و فعالیت‌های نامزدهای انتخابات مجلس مشخص گردید.

 نمایندگان مجلس ساز و کار دریافت و پرداخت کمک مالی نقدی یا غیر نقدی برای تامین منابع مالی فعالیت های انتخاباتی را تعیین کردند.

با تصویب ماده ۵ طرح شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس نیز مقرر شد که از این پس حداکثر هزینه‌ هر نامزد انتخاباتی در هر دوره‌ انتخابات با پیشنهاد وزارت کشور به تایید هیات مرکزی نظارت برسد. نمایندگان همچنین چهارچوب هزینه‌های انتخاباتی هر داوطلب را مشخص کردند.

مجلس با تصویب ماده ۷ این طرح در مصوبه ای داوطلبان نمایندگی مجلس را موظف دانست که حسابی را جهت نقل و انتقال وجوه و منابع نقدی مربوط به هزینه‌های انتخاباتی تعیین کنند.نمایندگان مجلس در مصوبه ای دیگر در این خصوص تعیین کردند که کمک‌های مالی دریافتی داوطلبان نمایندگی مجلس در سامانه مالی انتخابات ثبت شود.

براساس تصویب ماده ۱۰ این طرح، در صورت انجام هرگونه هزینه‌ تبلیغاتی و انتخاباتی خلاف قانون از سوی داوطلبان نمایندگی مجلس، آنها از نامزدی در کلیه انتخابات‌ها محروم می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала