دور زدن تحریم ها از نوع بیت کوینی

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر دور زدن تحریم ها از نوع بیت کوینی
دور زدن تحریم ها از نوع بیت کوینی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس ادعای "فارین پالیسی" همزمان با شدت گرفتن تحریم های آمریکا، ایران به استفاده از ارزهای دیجیتالی روی آورده است.

به گزارش اسپوتنیک، پایگاه خبری آمریکایی فارین پالیسی با اشاره به تشدید تحریم‌های اقصادی آمریکا علیه ایران در دو سال اخیر مدعی شد که ایران به استفاده بیشتر از ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین روی خواهد آورد.

لازم به ذکر است که دولت ایران از مدت ها پیش نسبت به استفاده از ارزهای دیجیتالی در تجارت خارجی علاقه نشان داده است چرا که این ارزها امکان تجارت بدون استفاده از نظام بانکداری را فراهم کرده است. دولت ایران در ژوئیه سال 2018 خبر از تمایل برای عرضه ارز دیجیتالی داده بود.

رکورد شکنی بیت کوین ادامه دارد  - اسپوتنیک ایران
استخراج «بیت کوین» در ایران مجاز شد

فارین پالیسی در ادامه با اشاره به برگزاری رویدادهای متعدد مربوط به ارزهای دیجیتالی در ایران طی یک سال اخیر می نویسد:" در جامعه ایران ارزهای دیجیتالی بسیار محبوب هستند تا جایی که برخی از ایرانی ها معتقدند که بیت کوین تنها راه خارج کردن پول از ایران است. میزان استخراج ارزهای دیجیتالی در ایران نیز با توجه به ارزان بودن قیمت برق استخراج بیت‌کوین (در مقایسه با دیگر کشورها) در سطح بالایی قرار دارد."

این پایگاه خبری در ادامه با اشاره به مجوز دولت سوئد به یک استارت آپ این کشور برای سرمایه‌گذاری در بازار سهام ایران با استفاده از بیت کوین، به امضای توافق همکاری ایران با روسیه در حوزه بلاک چین اشاره کرده و می نویسد: " سازمان توسعه تجارت ایران رایزنی با هشت کشور را برای گسترش تجارت با استفاده از ارزهای دیجیتالی آغاز کرده است. این هشت کشور شامل: سوئیس، آفریقای جنوبی، فرانسه، انگلیس، روسیه، اتریش، آلمان و بوسنی و هرزگووین هستند. به عنوان یکی از بخش های توافق هسته ای سال 2015، سازمان ملل و اتحادیه اروپا تحریم‌های ایران را برداشته اند و اتحادیه اروپا در سال 2018 مکانیزم مالی ویژه همکاری با ایران را توسعه داده است."

فارین پالیسی در پایان اشاره میکند: " ایران به خوبی فهمیده است که ارزهای دیجیتالی یکی از راه های مناسب به چالش کشیدن سلطه آمریکا بر بازارهای مالی جهانی هستند. هم آمریکا و هم جهان قوانینی برای تعیین چگونگی دسترسی به منابع درآمدی ارزی دارند با این حال در حوزه ارزهای دیجیتالی روزنه هایی وجود دارد که ایران ممکن است از آن‌ها استفاده کند."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала