اعزام ناو هلندی در هفته آینده به خلیج فارس

© AFP 2023 / Ebrahim Norooziناو هلندی، هفته آینده به خلیج فارس اعزام می شود
ناو هلندی، هفته آینده به خلیج فارس اعزام می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع هلند از اعزام ناو این کشور به خلیج فارس طی هفته آینده خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع هلند اعلام کرد که ناوچه De Reuter این کشور را به خلیج فارس اعزام می شود.

کشتی جنگی کره جنوبی - اسپوتنیک ایران
اعزام نیروهای کره جنوبی به تنگه هرمز

در پیام این وزارتخانه آمده؛ ناوچه De Reuter، روز سه شنبه 28 ژانویه، بندر دن هلدر را به منظور همکاری در تأمین امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز به فرماندهی فرانسه، ترک می کند.

همچنین اشاره شده که این کشتی به مدت 5 ماه در این منطقه مستقر خواهد شد.

این اوضاعس از آنکه ایران در تاریخ بیست و هشتم تیرماه، نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو هنگام عبور از تنگ هرمز به گفته این کشور به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات بین المللی دریایی، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شد. وزارت امور خارجه آمریكا نیز پس از این موضوع اعلام كرد كه واشنگتن در حال ایجاد ائتلاف برای امنیت و اطمینان از آزادی ناوبری در منطقه خلیج فارس است. استرالیا، بحرین، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و انگلیس آمادگی خود را برای پیوستن به این ائتلاف اعلام کردند.

اما سایر کشورهای اروپای به این ائتلاف نپیوستند. ایده ائتلاف اروپایی برای اولین بار در ماه ژوئیه مطرح شد. رسانه ها گزارش می دهند که ائتلاف اروپایی که عضو اصلی آن فرانسه است سعی دارد به طور جداگانه از ائتلاف آمریکایی با هدف حفظ برجام عمل کند.

برخی کشورهای اروپایی احساس نگرانی می کنند که ائتلاف آمریکایی که در ماه نوامبر توسط آمریکا تشکیل  شده است تنها تنش میان واشنگتن و تهران را افزایش می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала