لاوروف نتوانست جلوی اشک های خود در اورشلیم را بگیرد +وىدئو

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف نتوانست جلوی اشک های خود در اورشلیم را بگیرد +وىدئو
 لاوروف نتوانست جلوی اشک های خود در اورشلیم را بگیرد +وىدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی لاوروف در مراسم قربانیان هوکولاست در اورشلیم اشک می ریخت.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه  ولادیمیر پوتین به همراه نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو از بنای یادبود قهرمانان محاصره شده در لنینگراد، در اورشلیم رونمایی كردند. این بنای یادبود "شمع یادبود" نامیده شده است. این یادبود به ارتفاع نه متر است و وزن آن 12 تن با كتیبه برنز است: "زندگان و افتاده ها را بخاطر بسپار، اینجا یادبود مرگ كسانی است كه قربانی شدند". 

لازم به ذکر است که مجمع جهانی یادبود هولوکاست امروز در اورشلیم در حال برگزاری است و هیئت های نمایندگانی از کشورهای مختلف، مورخان ، سیاستمداران و دیپلمات ها در اورشلیم گرد هم می آیند. هیئت روسی همچنین شامل وزیر خارجه تازه سرگی لاوروف بود که نتوانست اشک های خود را در مراسم افتتاحیه "شمع های یاد" باز دارد. به گفته روزنامه نگاران، همسر نخست وزیر اسرائیل، سارا نتانیاهو که در کنار لاوروف نشسته بود نیز گریه کرد.

گفتنی است، سربازان آلمانی محاصره لنینگراد را در 8 سپتامبر 1941 آغاز کردند. ارتش شوروی نازی ها را شکست داد و در 27 ژانویه سال 1944 شهر را از محاصره کاملاً آزاد کرد. لنینگراد 900 روز اسیر نازی ها بود. این محاصره به یکی از بدترین صفحات جنگ بزرگ میهنی تبدیل شده است. طبق برآوردها و برآوردهای مختلف ، تا 1.5 میلیون نفر قربانی این محاصره شدند. لنینگراد، سن پترزبورگ کنونی نام دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала