کشف درمان ویروس ناشناخته چینی توسط دانشمندان روسی

© Depositphotos.com / Ezume Imagesکشف درمان ویروس ناشناخته چینی توسط دانشمندان روسی
کشف درمان ویروس ناشناخته چینی توسط دانشمندان روسی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان روسی، ویروس جدید چینی بیماری ذات الریه کرونا را طی 7 روز تشخیص دادند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان فدراسیون روسیه در کمتر از یک هفته ابزارهایی را برای تشخیص زودرس ویروس جدید همه گیر شده در چین یافته اند. 

انتشار سریع ویروس ناشناخته در چین - اسپوتنیک ایران
انتشار سریع ویروس ناشناخته در چین

طبق اطلاعات وب سایت سرویس فدرال نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کننده و رفاه شهروندان، طی کمتر از هفت روز، دانشمندان روسی ابزارهایی را برای تشخیص ویروس کرو تهیه کرده اند که می تواند آن را در مراحل اولیه تشخیص دهد.

در این بیانیه آمده است: "در رابطه با اوضاع پیچیده اپیدمیولوژیک ناشی از شیوع بیماری در چین ناشی از ویروس جدید، دانشمندان روس کمتر از هفت روز پس از انتشار اطلاعات در مورد توالی ژنتیکی ویروس، ابزاری برای تشخیص آزمایشگاهی این پاتوژن جدید ایجاد کردند".

در اواخر ماه دسامبر، مقامات چینی از شیوع ذات الریه جدید با منشا ناشناخته در ووهان چین خبر دادند و به طور آزمایشی اعلام کردند كه نوع جدیدی از كرونا ویروس، عامل ایجاد کننده بیماری است. در تاریخ 21 ژانویه ، 319 مورد عفونت در کشور ثبت شده است ، 270 مورد در استان هوبی ، 10 مورد در پکن ، 17 مورد در استان گوانگدونگ، 6 مورد در شانگهای و در استان های هونان، سیچوان، شاندونگ و تایوان این ویروس یافت شده است.  در حال حاضر شش نفر در اثر این بیماری درگذشت. این ویروس در حال حاضر در خارج از چین گسترش یافته است، موارد عفونت در کره جنوبی، ژاپن و تایلند ثبت شده است. مقامات چینی رسما تأیید کرده اند که ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала