مقامات تهرانی به دنبال تدوین استانداردهای ملی بو هستند

© IRNAمقامات تهرانی به دنبال تدوین استانداردهای ملی بو هستند
مقامات تهرانی به دنبال تدوین استانداردهای ملی بو هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس اداره محیط زیست شهر تهران اعلام کرد که آلودگی "بو" به عنوان یکی از آلودگی‌های جدید در حوزه محیط زیست مطرح شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا،  مسعود زندی، رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه آلودگی "بو" به عنوان یکی از آلودگی‌های جدید در حوزه محیط زیست مطرح شده است. گفت: محیط زیست تدوین استاندارد ملی "بو" را در دستور کار قرار داده است و محیط زیست درصورت وجود مستندات کافی برای آلایندگی "بو" از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی نسبت به ابلاغ اخطاریه های لازم و همچنین برخوردهای قانونی متناسب اقدام می کند.

وی با تاکید بر اینکه می توان گفت انتشار بوها عمدتا از ترکیب مواد شیمیایی و برخی از گازهاست، اظهار داشت: عوارض برخی آلودگی‌های "بو" به جز تأثیر بر محیط زیست، سلامت شهروندان را هم تحت الشعاع قرار می‌دهد.

پیشتر شهروندان تهران از بوی نامطبوعی که تهران را مجددا فرا گرفته بود و در نقاط مختلف شهر به مشام می‌رسد و وضعیت نامناسبی ایجاد کرده شکایت کرده بودند. این بوهای مختلف در تهران که گفته می شود ترکیبی متفاوتی نیز داشتند و منشأ آن هم نامعلوم بود. نمایندگان تهران در مجلس را وادار کرد تا به رئیس‌جمهوری، رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست و وزیر کشور تذکر بدهند که چرا درباره منشأ بوی نامطبوع در شهر تهران و مقابله با آن اطلاع‌رسانی مناسبی انجام نمی‌دهید و برای مقابله با آن اقدام مؤثری به‌ عمل نمی‌آورید؟

امسال در روزهای 11، 17 و 23 آذر بوی نامطبوعی از مناطق مختلف پایتخت به مشام رسید که مرکز تحقیقات آلودگی هوا وابسته به پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران نتایج پیمایشی را مورد بررسی قرار داد که نشان می دهد به احتمال زیاد منبع این بو، گازهای حاوی گوگود منتشر شده از مراکز مختلف در جنوب و جنوب شرق پایتخت است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала