پیشنهاد AFC برای حل مناقشه میزبانی ایران در لیگ قهرمانان آسیا

© Sputnik / Mazyar Asadiپیشنهاد AFC برای حل مناقشه میزبانی ایران در لیگ قهرمانان آسیا
پیشنهاد AFC برای حل مناقشه میزبانی ایران در لیگ قهرمانان آسیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیرکل AFC در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران جزئیات پیشنهاد برای حل مشکل میزبانی ایران در لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، داتو ویندزور جان، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حل مناقشه اخیر در مورد محرومیت تیم های ایرانی از میزبانی در مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران شرایط حضور تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرده و فدراسیون در حال بررسی این پیشنهادات است.

محرومیت رسمی ایران از میزبانی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا  - اسپوتنیک ایران
محرومیت رسمی ایران از میزبانی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا

بر اساس نامه AFC  به ایران، پیشنهاد شده است که در گام نخست، تیم‌های استقلال و شهرخودرو، پلی‌آف اول خود را در زمین بی‌طرف برگزار کنند. در گام دوم نیز تیم‌های ایرانی که در مرحله گروهی حضور دارند، در سه بازی دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به عنوان تیم مهمان در زمین رقبای خود بازی کنند تا بر این اساس موضوع بازی در زمین ایران در این زمان نیز بنوعی حل شده باشد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا هم‌چنین ابراز امیدواری کرده که با تصمیم گیری مجدد درباره میزبانی ایران در ماه‌های آینده این مشکل حل شود. در این صورت اگر با میزبانی ایران در لیگ قهرمانان آسیا موافقت شد، سه بازی پایانی تیم‌های ایرانی در ایران برگزار می‌شود و تیم‌های ایرانی می‌توانند در سه دیدار متوالی از رقبای خود در خانه پذیرایی کنند.

البته این شرایط شامل حال بازی‌های رو در رو با نمایندگان عربستان نمی‌شود.

همچنین AFC از برگزاری بازی‌های پلی‌آف استقلال و شهرخودرو مقابل نمایندگان کویت و بحرین به میزبانی کشور قطر خبر داده است.

  AFCدر نامه خود به فدراسیون فوتبال ایران تا پایان وقت اداری روز 20 ژانویه -20 دی فرصت دارد که با پیشنهاد کنفدارسیون فوتبال آسیا موافقت کند، در غیر این صورت، بازی‌های نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا طبق برنامه از قبل تعیین شده برگزار می‌شود و تیم‌های ایرانی باید در زمین بی‌طرف میزبان حریفان خود باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала