حریری خواستار تشکیل دولت و عدم تحریک مردم شد

© AP Photoنخست وزیر لبنان خواستار تشکیل دولت و عدم تحریک مردم شد
نخست وزیر لبنان خواستار تشکیل دولت و عدم تحریک مردم شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سعد حریری خواستار تشکیل هرچه سریعتر دولت و اجرای اصلاحات لازم برای جلوگیری از ناآرامی ها شد.

به گزارش اسپوتنیک، سعد حریری، نخست وزیر مستعفی و رییس دولت موقت یا پیشبرد امور لبنان، خواستار تشکیل هرچه سریعتر دولت و اجرای اصلاحات لازم برای جلوگیری از ناآرامی ها شد.

حریری در توییتر خود نوشت: "راهی برای آرام کردن طوفان مردم وجود دارد. هدر دادن زمان را متوقف کنید، دولت تشکیل دهید و فرصت هایی برای تصمیم گیری های سیاسی و اقتصادی ایجاد کنید."

این سیاستمدار تأکید کرد که "قراردادن ارتش و پلیس در وضعیت رویارویی با تظاهرکنندگان چرخیدن در حاشیه ها است، نه یک راه حل".

حریری افزود: درگیر شدن مستمر نیروهای نظامی و انتظامی با جوانان معترض، خود مشکل ساز و بحران زا است نه حلال مشکلات و بحران های لبنان.

اسرائیل زیرساخت هایی را برای یافتن تونل ها در مرز با لبنان ایجاد می کند - اسپوتنیک ایران
اسرائیل زیرساخت هایی را برای یافتن تونل در مرز با لبنان ایجاد می کند

نخست وزیر مستعفی خطاب به جوانان اهل سنت در شمال لبنان به ویژه شهر طرابلس نوشت: عده ای، اعمال تخریبی شنبه شب و نیز هفته ی گذشته در بیروت را به نام شما ثبت کرده اند اما می دانم که کرامت بیروت امانت پدرم رفیق حریری نزد شما است و شما در خط مقدم دفاع از این امانت هستید. «رفیق حریری» نخست وزیر لبنان که 26 بهمن 1383 خورشیدی در انفجاری بزرگ در غرب بیروت ترور و کشته شد مرکز مهم گردشگری و تجاری معروف به «سولیدر» را در مرکز این شهر ساخت. در جریان درگیری شنبه شب و نیز 24 و 25 دی ماه میان نیروهای نظامی با معترضان، به اموال عمومی و کافه ها و غذاخوری ها، مراکز مالی، تجاری و گردشگری و بانک ها در سولیدر خسارت فراوان وارد شد. حریری هم چنین خطاب به جوانان لبنان نوشت: از دوستان بد و نفوذی های در جنبش اصلاحی، دوری کنید و مواظب کسانی باشید که شما را به خشونت ورزی و تخریب بیروت متهم می کنند. در جریان خشونت دیشب در مرکز بیروت 32 تن از معترضان بازداشت و 165 تن از آنان زخمی شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала