رایزنی کره جنوبی با ایران برای اعزام نیرو به تنگه هرمز

اشتراک
کره جنوبی در حال رایزنی با ایران درباره اعزام نیروهای این کشور به تنگه هرمز است .

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، یک مقام رسمی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که دولت این کشور همچنان در حال تکمیل بررسی انتخاب‌هایش در زمینه چگونگی کمک به امنیت در تنگه هرمز بوده و گفت که تصمیم نهایی درباره این که آیا باید نظامیانی به این منطقه فرستاده شوند، ممکن است به زودی اتخاذ شود.

کره جنوبی:  با آمریکا درباره اعزام نیروهای مسلح به خاورمیانه مذاکره نمی کنیم  - اسپوتنیک ایران
کره جنوبی: با آمریکا درباره اعزام نیروهای مسلح به خاورمیانه مذاکره نمی کنیم

این مقام کره‌ای گفت: همان‌طور که می‌دانید، این تصمیم‌گیری ما با در نظر گرفتن جان مردم، امنیت و تامین نفت خواهد بود و گزینه‌های مرتبط با آن هنوز در حال بررسی شدن هستند.

وی همچنین افزود که رایزنی با ایران هم در این باره در دست انجام است.

گفتني است، در تاریخ 19 جولای 2019 کشتی "استینا ایمپرو" در واکنش ایران به توقیف نفتکش ایرانی گریس 1 در جبل الطارق متوقف شد که بحران در تنگه هرمز را وارد مرحله جدیدی نمود. "گریس 1" متهم به نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه شد. در چارچوب تحقیقات این پرونده، پلیس کاپیتان و افسر ارشد نفتکش و دو نفر از خدمه را بازداشت شده و دادگاه بازداشت آنها را تا تاریخ 15 اگوست 2019 تمدید کرده است. اما در نهایت در تاریخ 15 آگوست 2019 دادگاه جبل الطارق حکم آزادی نفتکش ایرانی گریس 1 را صادر نمود.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در 23 ژوئیه 2019 پیشنهاد مشاركت كشورهایی از مناطق مختلف در این ائتلاف را ارائه کرد. واشنگتن پیشنهادی مشابه نیز به مقامات توکیو ارائه داد. با این حال، ژاپن که روابط دوستانه با ایران دارد، همانطور که تارو کونو ، وزیر خارجه ژاپن بارها اعلام کرده است، این کشور تا کنون برنامه ای برای اعزام نیرو به این منطقه ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала