نتانیاهو ایران را به دروغگویی در خصوص هواپیمای اوکراینی متهم کرد

© AP Photo / Sebastian Scheinerنتانیاهو ایران را به دروغگویی در خصوص هواپیمای اوکراینی متهم کرد
نتانیاهو ایران را به دروغگویی در خصوص هواپیمای اوکراینی متهم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیراسرائیل، بنیامین نتانیاهو ایران را به دروغگویی درمورد هواپیمای سرنگون شده اوکراین متهم کرد و به قربانیان این فاجعه تسلیت گفت.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در جلسه کابینه وزیران این کشور در خصوص حادثه سرنگونی هواپیمای اوکراینی گفت: " ایران دروغ گفت، درست همانطور که آنها در مورد برنامه هسته ای مخفی خود دروغ گفتند، آنها اکنون در مورد هواپیمای اوکراین دروغ می گویند. آنها از همان ابتدا می دانستند که خودشان که سرنگونی هواپیما کار خودشان است. آنها می دانستند که هواپیما ناخواسته مورد اصابت موشک قرار گرفته است، اما آنها عمدا دروغ گفته اند. آنها کل دنیا را فریب دادند."

چرا پدافند سپاه هواپیمای اوکراینی را کروز تشخیص داده بود؟ - اسپوتنیک ایران
چرا پدافند سپاه هواپیمای اوکراینی را کروز تشخیص داده بود؟

وی افزود: " این کاملاً برخلاف شیوه عمل یک کشور متمدن است، و ما به قربانیان فریب وغفلت ایران تسلیت می گوییم."

پروازهواپیمایی بین المللی اوکراین، بوئینگ 737-800 اندکی پس از ترک فرودگاه تهران به مقصد کیف در صبح زود چهارشنبه 8 ژانویه سقوط کرد و همه 176 نفر سرنشین هواپیما جان باختند: 167 مسافر از ایران، اوکراین، کانادا، آلمان، سوئد و افغانستان و نه عضو خدمه.

روز شنبه، ارتش ایران گفت كه بوئینگ اوکراینی به طور تصادفی و بر اثر خطای انسانی هدف شلیك سیستم پدافندی ایران قرار گرفته، این هواپیما در نزدیكی تأسیسات نظامی ایران پرواز می كرد و به اشتباه با هواپیمای دشمن اشتباه گرفته شد. از طرفی سپاه پاسداران در ایران مسئولیت مستقیم این حادثه را بر عهده گرفت. به گفته مقامات سپاه هواپیمای اوکراینی با موشک کروز اشتباه گرفته شده است. رئیس جمهور ایران، حسن روحانی با ابراز تسلیت، از وقوع این فاجعه ابراز تأسف کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала