رهبر ایران در دیدار با امیر قطر: علت شرایط نامناسب کنونی منطقه فسادانگیزی آمریکاست

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leaderرهبر ایران در دیدار با امیر قطر: علت شرایط نامناسب کنونی منطقه فسادانگیزی آمریکاست
رهبر ایران در دیدار با امیر قطر: علت شرایط نامناسب کنونی منطقه فسادانگیزی آمریکاست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبر ایران در دیدار با امیر قطر تنها راه مقابله با شرایط نامناسب کنونی منطقه را همکاریهای درون منطقه‌ای دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، آیت الله خامنه‌ای، رهبر ایران در دیدار با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر شرایط کنونی منطقه را نامناسب دانست.

 رهبر ایران تصریح کرد: علت این وضعیت، فسادانگیزی آمریکا و رفقای او است و تنها راه مقابله با آن هم تکیه بر همکاریهای درون منطقه‌ای است.

آیت الله خامنه‌ای افزود: شرایط کنونی منطقه بیش از پیش نیازمند تقویت ارتباطات کشورهای منطقه و تأثیر نپذیرفتن از القائات بیگانگان است. جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده و آقای رئیس جمهور هم صراحتاً گفته است، ایران آماده همکاری های نزدیکتر با کشورهای منطقه است.

امیر قطر: کمک‌های ایران فراموش نشدنی است - اسپوتنیک ایران
امیر قطر: کمک‌های ایران فراموش نشدنی است

رهبر ایران در خصوص روابط دو کشور بیان داشت: روابط اقتصادی دو کشور در سطح روابط سیاسی نیست و باید همکاریهای ایران و قطر در زمینه های مشترک بیش از پیش گسترش یابد. البته برخی ها بخصوص آنهایی که از آن سر دنیا به این منطقه آمده اند، تمایل به گسترش همکاریهای کشورهای منطقه ندارند ولی این موضوع ربطی به آنها ندارد و کشورها و ملتهای منطقه، دیگر چنین تحکم ها و دخالت هایی را قبول نمی‌کنند.

امیرقطر نیز در این خصوص اظهار داشت: قرار بر این شد که کمیسیون مشترک دو کشور، حدود سه ماه دیگر در ایران برگزار شود و امیدواریم روابط اقتصادی ایران و قطر به سطح روابط سیاسی برسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала