دبیرکل حزب الله لبنان: سردار سلیمانی در جنگ 33 روزه در کنار ما بود

© REUTERS / ALI HASHISHOدبیرکل حزب الله لبنان: سردار سلیمانی در جنگ 33 روزه در کنار ما بود
دبیرکل حزب الله لبنان: سردار سلیمانی در جنگ 33 روزه در کنار ما بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سید حسن نصرالله پیروزی‌های لبنان را مدیون زحمات سپهبد قاسم سلیمانی دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان امروز به مناسبت هفتمین روز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران سخنرانی ایراد کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: سال 2006 که اسرائیل به لبنان حمله کرد، حاج قاسم در ایران بود، به ما گفت می‌آیم بیروت، به او گفتیم که چگونه می‌ خواهید به لبنان بیایید لبنان زیر آتش و بمباران است، ولی او گفت نمی‌توانم شما را تنها بگذارم، تمام روزهای جنگ را حاج قاسم در کنار ما بود.

سید حسن نصرالله در ادامه افزود: تا الان کسی به شما گفته بود که حاج قاسم در جنگ 33 روزه در کنار ما بوده است،‌ او زیر بمباران و موشک ‌باران در کنار بود، می‌توانست جاهای امن برود می‌توانست برود تهران و از آنجا با ما مرتبط می‌بود، ولی  او در کنار ما و در اتاق  عملیات ما بود، خود من با ایشان صحبت می‌کردم، او به من می‌گفت سید جان یا با شما زنده می‌مانم، یا شهید می‌شوم، تا پایان جنگ 33 روزه با ما بود، تا بحث آتش بس پیش آمد، او به ما گفت که می‌روم تهران، آیا چیزی از ما می‌خواهید که پیگیری کنم.

نصرالله: آمریکا از تظاهرات در کشورها سوء استفاده می کند - اسپوتنیک ایران
نصرالله: آمریکا از تظاهرات در کشورها سوء استفاده می کند

وی تصریح کرد: می‌خواهم به ملت عراق یادآوری کنم که داعش ساخته و پرداخته آمریکایی‌ها بوده و هست و مورد حمایت خیلی از کشورها بوده است،  دلارهای نفتی و رسانه‌هایشان و فتواهای دینی‌ و پوشش‌های سیاسی و تحریک‌های دینی و طایفه‌ای آنها بزرگترین خطر برای عراق بود، حاج قاسم و ابومهدی المهندس از رهبران اساسی نبرد با داعش بودند، همان زمان که ابومهدی شهید شد، نیروهایش در حال نبرد با داعش بودند.

لازم به ذکر است که در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала