گفتگوی تلفنی روسای جمهور روسیه و فرانسه پیرامون ایران

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر گفتگوی تلفنی روسای جمهور روسیه و فرانسه پیرامون ایران
گفتگوی تلفنی روسای جمهور روسیه و فرانسه پیرامون ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسای جمهور روسیه و فرانسه در پی افزایش تنش‌ها پیرامون ایران، خواستار خویشتنداری طرفین شدند.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کرملین روز یکشنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در یک گفتگوی تلفنی وضعیت حول ایران را مورد بحث و گفتگو قرار داده و خواستار خویشتنداری طرفین شدند.

در بیانه کرملین آمده است: در رابطه با اوضاع متشنج پیرامون ایران، روسای جمهور روسیه و فرانسه لزوم خویشتنداری طرفین را یادآور شدند و از ادامه تلاش‌ها برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمایت کردند.

سرویس مطبوعاتی کرملین افزود: علاوه بر این در این گفتگو به موضوع درگیری داخلی اوکراین و وضعیت پیرامون سوریه نیز پرداخته شد.

لازم به ذکر است که در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала