وزیر دفاع آمریکا: واشنگتن آماده گفت‌و‌گوی بدون پیش شرط با تهران است

© REUTERS / Yuri Gripasوزیر دفاع آمریکا: واشنگتن آماده گفت‌و‌گوی بدون پیش شرط با تهران است
وزیر دفاع آمریکا: واشنگتن آماده گفت‌و‌گوی بدون پیش شرط با تهران است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس پنتاگون اظهار داشت که واشنگتن انتظار ندارد ایران به مواضع آمریکا حمله کند.

به گزارش اسپوتنیک، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با سی‌بی‌اس نیوز اظهار داشت که واشنگتن انتظار حمله از جانب ایران به مواضع خود را ندارد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: ما در آینده انتظار حمله‌ای را نداریم. وی خاطرنشان کرد: دولت ایران قانونی است و بنابراین رهبری آمریکا آمادگی دیدار با ایرانیان بدون پیش شرط را دارد.

ایران و آمریکا چگونه می‌خواهند از بحران تقابل نظامی خارج شوند؟ - اسپوتنیک ایران
ایران و آمریکا چگونه می‌خواهند از بحران تقابل نظامی خارج شوند؟

رئیس پنتاگون افزود: این (دولت) هنوز دولت مشروع ایران است. و همانطور که ما گفتیم، من گفتم و رئیس جمهور با قطعیت گفت؛ ما با آنها ملاقات خواهیم کرد. ما آماده هستیم بنشینیم و بحث و گفتگو کنیم، بدون پیش شرط‌، راه پیش رو یک سری گام‌هاست که به واسطه آنها ایران به کشور عادی تری تبدیل خواهد شد.

لازم به ذکر است که در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала