روحانی: اشتباه پدافند سپاه باعث سقوط هواپیمای اوکراینی شد

© Sputnik / Mazyar Asadiاشتباه پدافند سپاه باعث سقوط هواپیمای اوکراینی شد
اشتباه پدافند سپاه باعث سقوط هواپیمای اوکراینی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحقیقات تکمیلی برای شناسایی و پیگرد قانونی کلیه علل و مسببین این فاجعه بزرگ و اشتباه نابخشودنی ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک، با استناد به اعلامیه منتشره در سایت دفتر ریاست جمهوری اوکراین، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به دلیل سانحه هوایی هواپیمای اوکراینی عذرخواهی کرد.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، اعلام کرد که اشتباه پدافند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موجب سقوط هواپیمای اوکراینی و کشته شدن 176 نفر شده است. ستاد کل نیروهای مسلح از مسئولان سپاه خواست به مردم توضیح دهند.

حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران روز 11 ژانویه در پیامی توییتری اعلام کرد که اشتباه پدافند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موجب سقوط هواپیمای اوکراینی و کشته شدن 176 نفر شده است.

پیام تسلیت روحانی برای جان‌باختگان سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی - اسپوتنیک ایران
پیام تسلیت روحانی برای جان‌باختگان سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی

در توییت حسن روحانی آمده است: «در نهایت تأسف و بنا بر اعلام ستاد کل نیروهای مسلح، خطای انسانی و شلیک اشتباه پدافند سپاه موجب سقوط هواپیمای اوکراینی و قربانی شدن 176 انسان بی‌گناه شده است. تحقیقات تکمیلی برای شناسایی و پیگرد قانونی کلیه علل و مسببین این فاجعه بزرگ و اشتباه نابخشودنی ادامه دارد.

جمهوری اسلامی ایران از این اشتباه فاجعه‌بار بسیار متأسف است و اینجانب از سوی جمهوری اسلامی ایران به خانواده‌های قربانیان این فاجعه دردناک، عمیقا تسلیت عرض می‌کنم و به کلیه دستگاه‌های ذیربط دستور می‌دهم که تمامی اقدامات لازم برای جبران، همدردی و دلجویی از ایشان به عمل آورند.»

​گفتنی است که صبح روز چهارشنبه (18 دی ماه) یک فروند بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین با 176 سرنشین، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی دچار سانحه شد و سقوط کرد که در پی این حادثه تمام سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала