اعلام «روز جهانی مقاومت» از سوی ایران

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehاعلام «روز جهانی مقاومت» از سوی ایران
اعلام «روز جهانی مقاومت» از سوی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای فرهنگ عمومی ایران روز شهادت سردار سلیمانی را «روز جهانی مقاومت» نامگذاری کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، روز 3 ژانویه  ( 13 دی) روز شهادت سردار سلیمانی با پیشنهاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و آرای اعضای حاضر به‌عنوان روز جهانی مقاومت نامگذاری شد.

اعضای حاضر در هفتصد و سی و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی اقدام جنایتکارانه و تروریستی آمریکا را به شدت محکوم کردند.

شگفتی و تحسین ماهاتیر محمد از مقاومت ایرانی‌ها در برابر آمریکا - اسپوتنیک ایران
شگفتی و تحسین ماهاتیر محمد از مقاومت ایرانی‌ها در برابر آمریکا

در این جلسه گفته شد:« جلسه امروز دو موضوع بررسی نامگذاری 13 دی به عنوان روز «جهانی مقاومت» و همچنین «ترویج فرهنگ ورزش همگانی» را دنبال می‌کند.با توجه به فرمایشات اولیه مقام معظم رهبری در پی به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی که ایشان را یک چهره مقاومت در عرصه بین المللی اعلام کردند، تصمیم بر آن شد تا روز 13 دی که همزمان با روز شهادت سردار سلیمانی است به عنوان روز جهانی مقاومت نامگذاری شود.

سردار سلیمانی اقدامات بسیاری در عرصه مقاومت و منطقه انجام داده‌اند و دشمنان چون از این اقدامات مطلع بودند به خوبی وی را می‌شناختند. بنابراین شناخت کامل سردار سلیمانی و اقدامات ایشان نیاز به زمان دارد.

با تأیید اعضای حاضر در جلسه نامگذاری روز 3 ژانویه (13 دی) همزمان با روز شهادت سردار سلیمانی به عنوان روز جهانی مقاومت به تصویب شورا رسید.

در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала