پنتاگون از امکان فروپاشی ارتش آمریکا در آینده خبر داد

© AP Photoپنتاگون از امکان فروپاشی ارتش آمریکا در آینده خبر داد
پنتاگون از امکان فروپاشی ارتش آمریکا در آینده خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، خبر از امکان فروپاشی ارتش آمریکا به سبب تغییرات آب و هوایی داده شد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، خبر از امکان فروپاشی ارتش آمریکا به سبب تغییرات آب و هوایی داده شد.

در این گزارش که پاییز سال 2019 منتشر شده تاکید می شود: ترکیبی از عواملی مانند گرسنگی در سطح جهانی، جنگ، بیماری، خشکسالی و وضعیت وخیم تولید انرژی در دنیا می‌تواند اثرات مخربی در توانایی نظامی آمریکا به همراه داشته باشد. بر این اساس امکان دارد خود ارتش آمریکا نیز ممکن است از هم بپاشد و این امر می‌تواند در طی دو دهه آینده اتفاق افتد.

مقامات عالیرتبه آمریکایی که این گزارش را تهیه کرده‌اند از نهادهای مهم این کشور از جمله ارتش، نهاد اطلاعات دفاعی، ناسا هستند.

رئیس پنتاگون روسی صحبت کرد - اسپوتنیک ایران
رئیس پنتاگون روسی صحبت کرد

این گزارش از پنتاگون می‌خواهد که بخاطر اثرات آب‌وهوایی و با نزدیک شدن به نیمه قرن بیست‌ویکم خود را برای احتمال نابودی سامانه‌های آب، برق و غذایی در کشور آماده کنند.

کمیسیونی که این گزارش را تهیه کرده به دستور مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تشکیل شد و گزارش این کمیسیون در تضاد با رویکرد ترامپ است که تغییرات آب‌وهوایی را جدی نمی‌گیرد.

نسخه اولیه این گزارش ماه آگوست 2019 منتشر شده بود اما در آن زمان مورد توجه قرار نگرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала